Muraturi

Azi am fost cu bunicu la doctor si dupa ce medicul i-a schimbat antibioticul pentru infectia urinara pe care o are, a hotarat ca in loc sa de 70 de lei pe antibiotic, mai bine sa ia legume sa puna muraturi. pastilele le poate lua gatis cu reteta, ca doar e veteran de razboi si detinut politic.
Asa ca astazi am pus pepemi la murat, cu gogonele, mere si struguri si gogosari cu conopi(z)da la otet.
Si cum puteam muraturile in butoi mi-am adus aminte de cea mai agra muratura pe care am cunoscut-o vreodata si m-au apucat repulsiile. Pe numele ei (taie) Frunza (la caini), domana profesoara era o antipatica absoluta. Pe langa faptul ca era un profesor mediocru, mai era si fudula si rea. In clasa a 10 castigasem la un concurs un sistem audio-video si a trebuit sa ma duc la Bucuresti, la Antena 1, la Madame, sa il iau. Asa ca am lipsit de la lucrarea de la chimie Urmatoarea ora m-a scos la tabla sa rezolv problema de la lucrare, problema ce nu o rezolvase nimeni corect. Logic ca nu am stiut cum se face si pentru ca i-am mai raspuns is ironic si pentru ca toata cancelaria vuise ca fusesem la Monica Anghel in emisiune, mi-a pus 3. Si cu un 2 din destul initial (care conform legii nu se trece in catalog, da daca ea era proasta) eram in situatie de corijenta. A fost un mare tambalau, a fost mama la scoala, profa s-a plans ca vorbesc ironic si ca ma uit de sus la ea, dar am trecut si peste asta ca am mai luat un 8 si un 10 apoi.
Si ca sa vedeti cat e de proasta. Favorita ei era domnisoara Elisabeta, ce dadea la medicina si stia chimie destula. Domnisoara era fata de popa, popa la catedrala, ce mergea cu slujba la sarbatori in tot centrul, inclusi pe strada unde statea madam profesoara. Lizuca, ca asa ii spuneam domnisoarei, a lipsit o saptamana de la scoala ca sa mai invete pentru admitere si cand s-a intors a ascultat-o la chimie ca nu avea note. Planta, copac, nu stia nimic. I-a pus cumva 4, nu 3, ca nu a fost ironica, 4, cum ii pusese Vanese, nu. A zis la clasa asa "Eu stiu ca domnisoara Elisabeta stie, dar acum are multe pe cap cu admiterea la medicina si cu bacul (de parca era singura) asa ca...". Ce credeti, ca a zis ca o trimite la loc? Nu! Nesimtita a mers mai departe, ca sa o ierte Dumnezeu, print tatal elevei, de toate pacatele si de porcul furat de Craciun, si a spus "eu ii pun 10". Am bufnit intr-un ras isteric si cand m-a intreat ce am am zis ca as vrea si eu un 10 candn u stiu nimic. Vaca a zis ca imi trebuie nume de elev olimpic pentru asta.
Inaninte sa dea bacul sora-mea, mama s-a intalnit cu stimabila la piata. Si dansa, ca sa o imbarbateze pe mama i-a zis ca daca eu am luat nota la bac, Ilinca sigur o sa se descurce mai bine ca ea e mai desteapta. Mama i-a taiat-o spunandu-i ca amandoi suntem la fel.
Anul trecut a iesit la pensie si la cuvantul luat de director care a spus ca ii fa vi dor de ea la fumuar, nespunand nimic despre vreu nerit de-al ei. Asa ii trebuie.

Si uite cum trec anii, si zilele si incepe acus ultimul an de facultate...
Pe curand...

Comentarii

Postări populare