Jurnal de calatorie - Vaslui - Ziua 3

Astazi ne-am dedicat ziua Husilor si imprejurimilor orasului.
Nu stiu daca stititi dar cand intrii in Husi treci din 300 in 300 de metrii de 4 treceri ferate, iar pe strada unde e episcopia sunt vreo 5 scoli si licee. Astea doua lucruri mi s-au parut foarte amuzante.
Asa ca prima oprire a fost la Episcopie unde moda e sa tii biserica inchisa, ca doar e episcopie, lucru pe care il stiam insa am fost baiat destept, am dat niste telefoane si a venit cineva si ne-a deschis biserica.
Apoi ne-am plimbat prin oras, sa il desoperim, insa caldura ne-a grabit si ne-a totopit.
A doua oprire a fost la Manastirea Dimitrie Cantemir, unde teoretic trebuia sa fie biserica consturita de domnitorul ce da si numele manastirii, insa biserica a fost reconstruita in urma cu cativa ani. repictata de "niste baieti din Suceava ce au fost si prin Cipru si prin Grecia" si asta "a cam suparat pe cei de Vaslui"
Pe drumul de intoarcere ne-am oprit si la Manastirea de la Moreni, manastire ce maine avea hram si era o mare nebunie pe acolo, pregatiri, forfota. Ce mi-a placut mult a fost modul in care biserica a fost inglobata in chilii, formand un tot unitar. Acolo se afla si o biserica veche de lemn, ce pastra niste urme de pictura in exterior, insa nu am gasit pe unde sa ajungem la biserica, ea fiid orecum in spatele noului complex si nu era nici o poarta ca sa intram in curtea vechii biserici.
Si pentru ca era prea devreme sa ne intoarcem la Banca am zis sa vedem si manastirea de la Parvesti . Drumul a fost ingrozitor insa a meritat. Biserica a fost refacuta in secolul XIX, pe locul uneia din sec XVI. Este o biserica tipica celor romanesti din lemn, cu prinderile realizate, din lemn, fara inchieri metalice, totul din lemn. Din pacate, din cauza unor tasari inegale la teren, biseica e un pic lasata pe partea stanga, si inbinarile sunt desfacute, astfel pe acolo patrunde apa si se degradeaza si mai repede. Insa biserica este un menument al mestesugului, unul din lucrurile pentru care fac facultatea si masterul pe care le fac.
Apoi am mai oprit si la Podul Domnei, un pod din piatra, de la inceput de secol XIX, un pod frumos cu trei arce.
Incep sa imi schim parerea despre Vaslui, pacat ca maine plec.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare