De ce are popa barba?

Zilele trecute, aflat in oras cu mai multe persoane, am aflat ca una din ele facuse Liceul Teologic si Teologia, insa acum lucra in distributie. Am ramas un pic surprins pentru ca ma mira cazurile cand faci o anume scoala si lucrezi in cu totul si cu totul alt domeniu. Curios din fire, l-am intrebat cum de nu e preot sau profesor de religie, sau orice ce are legatura cu facultatea si liceul pe care le-a facut. Vroiam de fapt sa stiu, daca a fost obligat sa faca aceasta scoala si nu a avut vocatie, sau daca s-a intamplat altceva.
Raspunsul a fost destul de socant: Pentru ca nu suport barba!
What? Ai facut 10 ani de scoala intr-o directie si ti-ai schimbat cariera pentru ca nu suporti barba? Pai cine te punea sa ai barba?
Cica, i s-a spus ca daca nu are barba nu e un preot adevarat si ca barbat vine de la barba (mai logic e invers, dar na, asta era explicatia pe care le-a dat-o preotul de la Teologie) si ca trebuie sa te lasi asa cum te-a lasat Dumnezeu. Cu alte cuvinte, nu iti tunzi barba. Cica, daca o tunzi, o aranjezi, ii dai o forma, nu e bine ca e Chip cioplit si e semn de mandrie sau curvie. Ok... pai atunci de ce se tund in cap preotii? Sa-si lase late de par lungi. Dar atunci nu ar mai atrage lumea la e...

De cateva zile ma tot bantuie chestia asta. Am cautat pe net, am gasit niste eplicatii, dar toate mi se par puerile. Pe bune? Nu e OK sa fi preot fara barba?  De ce?

Pe curand...

Comentarii

Postări populare