The Professor's Beloved Ecuation

Va povesteam in articolul anterior despre romanul lui Yoko Ogawa, Profesorul si menajera. Romanul a fost ecranizat in 2006 intr-o pelicula pe care criticii o considera foarte buna.
Si cum romanul mi-a placut foarte mult, ieri am hotarat sa vad si filmul.
In linii mari, actiunea filmului pastreaza si actiunea cartii. Insa de data aceasta, Radical, baiatul menajerei, este cel care ne spunea povestea profesorului, si nu mama sa, ca in roman. In film, Radical este profesor de matematica si la una din orele sale incepe sa explice Ecuatia lui Eulier, povestind cum a descoperit el matematica prin enigmaticul profesor pentru care mama sa muncea.
Pe langa aceasta abordare diferita fata de roman, filmul dezvolata foarte mult (in comparatie cu romanul) relatia dintre profesor si cumnata sa, relatie ce in roman e doar putin prezentata insa pe care poti sa o citesti printre randuri. Cateva alte scene si povesti sunt schimbate, insa povestea e aceeasi. Si cel mai important, emotia pe care am simti-o cand am citit cartea, am simtit-o si cand am vazut filmul, cu toate ca terminasem cartea de citit cu o zi inainte, deci actiunea imi era foarte clara. Asta e un mod mai elegant de a zice ca am lacrimat si la finalul fimului, asa cum am lacrimat cand am lasat cartea jos din mana.
Am descoperit un alt film japonez de exceptie, intr-o perioada in care imi doream sa vad un film japonez pentru ca imi era un dor amar sa aud limba aceea pe care nu o inteleg, vorbita intr-un mod natural de niste nativi.

Cautand trailerul filmului, sa il pun in acest articol, am dat chiar de film, El exista pe youtube si il puteti urmarii, daca sunteti interesati, mai jos,
Pe curand...

Comentarii

Postări populare