Noul nu exista, sau cel putin nu are aspectul unei surprize totale

Dupa trei zile in care am trait alaturi de Florina, personajul principal al celui mai recnet roman al Ilenei Vulpescu, Pe apa sambetei, am inceput sa citesc Prins, de Petru Popescu.
Nu stiam nimic despre acest roman, pana sa il vad in Jurnalul National si pana sa imi fie recomandat de doamna Alexandrescu.
In cele 121 de pagini pe care am reusit sa le citesc ieri am descoperit un scriitor puternic ce isi creaza un personaj unicat, intr-un roman citadin ce prezinta un bucuresti mistic si jegos in acelasi timp.
Dar dincolo de romanu bine scris am ramas surprins de viata lui Petru Popescu. Al trilea sau roman,Sfarsit bahic, este propulsat ca un Milan Kunderal Romaniei, In '74 fuge din tara, in America, este acceptat la cea mai mare scoala de film si devine unul din cei mai mari scenaristi. Continua sa publice versuri si roamane in limba engelza, sa scrie cenarii de film . Scenariul filmului Death of an Angel, este regizat de Robert Redfort si produs de Fox avand ca protagonist pe Robert Duval.
In 1995 manuscrisul ultimului sau roman este cumparat ca scenariu de fil, de cate fox, cu cea mai mare suna din istorie de pana atunci, un milion jumate de dolari, iar romanul, Almost Adam este cel mai cumparat roman de la targul de carte de la Frankfurt.
Petre Popescu se intoarce in Romania dupa '90 si apoi la Washinton initiaza o campanie de lobby pentru Romania, campanie ce are ca finalizare acceptarea Romaniei in NATO.
Si dincolo de acest om minunat, ce nu a uitat de unde a plecat, se ascunde un roman, primul sau roman, ce prezinta drama unui inginer, ce afla ca la 30 de ani mai are de trait un an, fiind bolnav de cancer. Drama sa si modul in care isi petrece viata de aici in colo, fac subiectul romanului Prins. O poveste despre psihologia unui inginer, a unui barbat frumos, a unui om ce trebuie sa moara prea devreme si a unui oras ce se dezvolta impus intr-o anumita directie in asa numita generatie "fara idealuri" si captiva comunismului.
Romanul este pe placul meu pentru ca scrierile din acesta perioada, despre aceasta perioada, sunt scrierile mele preferate.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare