2xBrad Pitt

Brad Pitt a jucat in 2011 in doua filme ce au fost nominalizate de Academie pentru Oscarul de ce Cel mai bun film, iar unul din rouluri i-a adus si lui o nominalizare pentru Cel mai bun actor in rol principal.
Cele doua filme sunt Moneyball si The Tree of Life. Cu ele douua vizionate, mai am 4 filme, cate unul de la fiecare categorie de cel mai bun actor/actrita in rol principal/secundar si termin de vazut principalele filme de la Oscarul de anul asta.
E al treilea an de cand urmaresc gala si incerc sa vad toate filmele pana la gala, insa anul asta am ramas in urma tare de tot. Ce-i drept si numarul de seriale pe care le urmatesc a crescut considerabil.

Moneyball este un film inspirat dintr-o poveste adevarata ce are ca tema sportul. Ca orice film cu tema sportiva, ne este prezentata o poveste despre succes atunci cand creezi ca esti la fund. Mie nu imi plac astfel de filme si sunt putine pe care le-am vazut si mi-au placut: The Blind Side si Invictus.
Dar cum cele ce mi-au placut au avut legatura cu Oscarurile, am zis sa il incerc si pe asta. Posibil ca a fost nominalizat si posibil ca s-a facut un film cu asa o distributie, despre aceasta poveste, pentru ca e altceva. Dincolo de baseball si jocuri de culise, filmul asta este despre matematica economica, despre algoritmi de calcul si strategii matematice ce in cazul asta au dus la succes.
Brad Pitt joaca rolul managerului unei echipe de Baseball ce se afla pe ultimul loc in campionat. Bugetul este redus si nu au bani sa cumpere jucatori buni asa ca accepta provocarea unui proaspat absolvent de economie la Yale si angajeza dupa un algoritm de calcul. In acel an, echipa a castigat 20 de meciuri consecutiv, realizand un nou record mondial.
Cu toate ca nu ma asteptam sa imi placa, mi-a placut si de aceea il recomand.
Sunt tare curios cum se simte tipul real cand vede ca acest episod din viata lui a fost interpretat de Brad Pitt.


The Tree of Life este al doile film in care Brad Pitt joaca si este unul din cele mai interesante filme pe care le-am vazut in ultimul timp. Nu stiu de ce dar mi-a adus aminte de Sublime, un film care m-a impresionat foarte mult acum 5 ani, si a lasat ceva amprente in memoria mea.
Filmul este extrem de ciudat si de altfel fata de calapodurile filmelor americane. Povestea incepe cum o mama afla de moarte fiului ei de 18 ani iar apoi ne este prezentata formarea lumii de la big-bang pana la etapa in care suntem acum. Crearea lumii este vazuta ca drama unei mame ce isi pierde copilul.
Povestea filmului este viata unuia dintre cei trei frati ai familiei mai sus amintite. Copilaria sa, s-a impartit intre Mama- cea care era blanda si le descihea zi de zi noi orizonturi ale lumii, vazute ca creatia lui Dumnezeu si Tatal- cel ce incerca sa ii pregateasca pentru o lume cruda, in care Iadul e pe pamant. Pentru ca tatal era mereu autoritar si cerea disciplina, acum, la batranete, peronajul nostru trebuie sa isi retraiasca aminitirile pentru a-l putea intelege si ierta pe tatal sau. Filmul este o frumoasa meatafora a vietii, un exercitiu de incursiune in propria viata pentru a intelege de ce esti acolo unde esti la un moment dat.
Daca aveti rabdarea necesara unui film mai altfel si deschiderea spre interpretare, filmul trebuie vazut.
Pot spune ca e un film pentru oameni destepti, atat cat se poate face la Hollywood.

Pe curand...

Comentarii

Postări populare