Curs, o a treia ipostaza

Pana zilele trecute am asistat la un curs din doua ipostaze: cursant si profesor. Marti, insa, am fost la un curs din o a treia persopectiva: prieten curios.
Saptamana ata trei dintre cei mai buni prieteni ai mei au fost in oras. Fie ca au venit din Tokyo, din Londra sau Galati, saptamana asta erau aici.  Pentru ca nu le place sa le dau numele o sa vorbesc despre ei folosint initaila orasului de unde au venit.
Deci, L e pentru o saptamana in Bucuresti, unde tine un curs de antropologie la UB. Atunci cand ne-am cunoscut si am afat ca tine acest curs, i-am spus ca intr-o zi o sa se trezeasca cu mine in spatele clasei si o sa o intrerup cu o intrebare personala. S-a dovedit a fi prea complicat. Nu stiam sala, nu stiam facultatea, nu stiam perioada in care vine asa ca i-am spus ca vreau sa merg la un curs odata cu ea si L a fost de acord.
Pata Rat, Cluj
S-a intamplat sa fie un curs ce a avut niste studii de caz pe care le cunosteam oarecum, din discutiile pe care le-am avut insa am invatat un nou concept: Post-turism. Post-turimul e un altfel de turism, facut de cei ce nu vor sa mearga in excursii organizate, cu obiective mainstream, ci vor sa descopere singuri, culturi si locuri inca virgine. Ceea ce mi s-a parut atat de interesant este ca acest fenoment este studiat, Orice om de rand il ia ca pe un fenomen normal, insa un antropolog gandeste acest fenomen din atatea puncte de vedere: scaderea vanzarilor ghidurilor de turism, declinul suprematiei hotelurilor, variantele alternative de turism ca: CouchSurfing sau locuirea cu bastinasii intr-un trib african. De la sharurirea in timp real a vacantei tale pe retelele de socializare pana la dorinta de a iesi din tipar si de a fi primul care a facut ceva in materie de turism, fie ca e vorba de descoperirea unei mici cafenele sau cel care a locuit o saptamana in Pata Rat, in Cluj.
Pe ceallta parte, mi s-a parut foarte interesant sa vad cum preda un prieten de-al meu si experienta a fost foarte placuta. L, e un profesor foarte dezimvolt si mi-ar fi placut sa am si eu un astfel de profesor in facultate.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare