Mahalaua lui Eliade

Invat sa iubesc Bucurestiul. O sa traiesc aici si trebuie sa vad mai mult decat un oras cu oameni rautaciosi si cochet doar in zona centrala. Si cum poti sa te indragosteti mai mult de un oras, decat prin istoria lui. Iar daca traseele clasice nu ma impresioneaza deloc, ce  cei de la A.R.C.E.N. au venit cu o propunere culturala de plimbare la picior prin Bucurestiul lui Mircea Eliade. Un traseu ce poate fi numit post turism, insa nu se adreseaza doar hipsterilor, ci si melacolicilor, sau iubitorilor perioadei interbelice.
Ghizi ne-au fost Edmind si Cristi, ce ne-au plimbat prin Mahalaua Mantuleasa si prin zonele unde a copilarit si a crescut Mircea Eliade.

„Bucureștiul din nuvela Pe strada Mântuleasa, deși legendar, e mai adevărat decât orașul pe care l-am traversat, pentru ultima dată, în august 1942.” Mircea Eliade

Uneori traiesti intr-un oras, ii stii arterele principale, dar nici nu ai habar de ce se ascunde dincolo de ele. In clasa a 9a si a 10a, am citit aproape tot ce se putea de Mircea Eliade. Insa de atunci si pana acum am uitat complet de Strada Mantuleasa si nici nu mi-am pus problema sa caut locul une s-a aflat Casa cu Mansarda, strada Paleologul cu linia de tramvai sau casa care l-a inspirat sa scrie La tiganci. Pentru asta esita asociatii ca A.R.C.E.N., care sa conserve cultura orasului si sa spuna povestile mahalaleror ce au facut candva Bucurestiul atat de celebru.
Sunt atat de multe lucruri pe care le-am aflat despre aceasta zona, Edmund si Cristi ne-au spus legendele mahalalei de pe langa Targul Mosilor si ne-au descifrat mituri ale Bucurestilor de alta data, incat va recomand sa mergeti intr-unul din weekendurile de pana pe 26 aprilie, sambata si duminica de la 3 sau de la 5 (mai putin in weekendul cu Pastele), sa descoperiti fantasticul ce inca se simte pe strazi ca Strada Mantuleasa, Plantelor, Negustori, Mosilor Vechi.
Si ca sa va conving ca se merita, va invit sa vedeti cateva poze pe care le-am facut eu ieri, poze incarcate pe pagina de Facebook a blogului, AICI.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare