Cele zece iubiri ale lui Nishino

7# Dezamagirea programata

Cele zece iubiri ale lui Nishino e a treia carte de Hiromi Kawakami pe care o citesc. Prima a fost Vreme ciudata la Tokyo, un roman ce mi-a placut foarte mult pentru atmosfera in care te transpunea si Pravalia cu maruntisuri a domnului Nakano, pe care am citit-o, in primul rand, pentru ca era debutul ca traducator a unei persoane dragi mie, dar si pentru ca dupa experienta primei carti, imi placea mult cum scrie Kawakami. Si mi-a placut si asta foarte mult pentru ca de ducea intr-un cold de lume unde timpul trecea altfel decat in restul metropolei.
Mi s-a spus ca romanul de fata nu o sa-mi placa. Cei care il citisera, m-au anuntat ca e slab, ca e altfel decat celalalte si ca  nu merita. Nu stiu daca am fost influentat de feedback-ul dat de cei ce au citit cartea, dar nu mi-a placut. Ideea mi s-a paut foarte interesanta: zece femei narator, zece capitole, un singur barbat, in diferite etape ale sale. E povestea celor zece femei pe care Nishino le-a iubit. Fiecare diferita de cealalta, fiecare cu povestea ei de dragoste si cu bagajul ei emotional. Nishino acelasi: banal dar galant. Interesant, nu? Si totusi nu a facut click. Ceva i-a lipsit povestii, sau povestilor.
Mai exista o carte de Kaeakami aparuta la Allfa, dar intr-o traducere jenanta, din engleza. Poate o sa o cumpar si pe aceea, candva.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare