Trei animatii pentru copilul din tine

Saptamana trecuta am avut chef de animatii. Poate pentru ca vine 1 iunie si copilul din mine vrea sa se manifeste, sau pentru ca serialele au intrat in vacanta iar cele pe care le mai am de vazut, nu imi fac cu ochiul. Asa cain articolul de astazi o sa va prezint trei animatii. Doua anime japoneze si o animatie Disney.
Nu stiu cum mi-am amintit intr-o seara de Miss Hokusai. Vazusem trailerul cu ceva timp in urma, il cautasem si nu il gasisem.
Miss Hokusai e primul anime ce nu e facut de Ghibli la care m-am uitat. Mi-a placut, dar nu atat de mult ca cele ale celebrului studio. Eu nu sunt fan anime, deci nu sariti pe mine, sunt doar fan Ghibli. La Miss Hokusai m-am uitat pentru ca Hokusai e artistul meu preferat de ukiyo-e si am vrut sa vad povestea mai putin cunoscuta a fetei lui.
Anime-ul japonez e un fel de animatie ce e pe nisa. Daca nu esti fan al acestui gen, nu prea te uiti iar publicul larg nu prea imbratiseaza stilul asta, datorita fanilor anime ce duc povestea la un alt nivel, in inalnirile cosplay.
Insa Miss Hokusai e chiar o pelicula buna ce are multe indregiente pentru succes. Mister, magie, dragoste, o poveste istorica si personaje bine conturate. Mie mi-a placut foarte mult.


When Marine Was There e ultima animatie Ghibli, inainte de hiatus. 
Cu o nominalizare la Oscaruri pentru cea mai buna animatie, am cautat pelicula in perioada decernarii premiilor Academiei Americane de Film, insa nu am avut succes. Mi-am amintit de el, cand ma uitam la Miss Hokusai si l-am cautat. Am avut noroc si l-am gasit si astfel am ajuns sa vad toate filmele Ghibli.
In cazul de fata avem de-a face cu o poveste pentru copii de toate varstele pentru ca animatia scrisa si  regizata de Hiromasa Yanebaya are la baza o carte de young adult fiction, scria de scriitorul englez Joan G. Robinson, despre care Miazaki spune ca este una din cele mai bune carti de gen. Cu actiunea schimbata din Angliain Sapporo, ca sa fie japonezii multumiti, povestea e plina de magiesi mister.
Mie mi-a placut foarte mult si m-a intristat stiind ca Marnie e posibil a fie ultimul film Ghibli.

Si ca sa nu spuneti ca m-am dus in zona melancoliei si va prezint numai animatii japoneze, am lasat pentru final o animatie Disney, Zootopia.
Era Bururestiul plin cu postere ce promova animatia. Peste tot, la fiecare colt, dar tot am uitat de el cand a rulat la cinema. Dar l-am vazut acum, acasa, seara in pat.
Zootopia este un film plin de clisee, insa cliseele nu m-au deranja de loc, ci chair m-au amuzat. Intr-o lume in care se vrea ca toata lumea sa aiba sansa sa fie orice, zootopia e. ca si lumea noastra o lume in care stereotipurile inca ne domina. Imi place mult ca Disney inca isi pastreaza mesajele sociala in productiile sale si ma bucura ca a renunatat un pic la stereotipuri. Ca doar in toate desenele lor clasice, printesa trebuie sa se marite si sa faca copii cu printul puternic, frumos si destept.
Bravo, Disney, ai dat lovitura si de data asta. Zootopia se afla in momentul de fata pe locul doi in topul celor mai vandute filme in acest an, si nu cred ca o sa scada mai mult de o pozitie sau doua pana la sfarsitul anului.

Pe curand...

Comentarii

Postări populare