Cunostinte acumulate

Mereu m-am intrebat de ce a trebuit sa invat in scoala anumite lucruri cum ar fii muschii inimii sau formula unui anume acid organic, pentru ca nu voi avea niciodata nevoie de aceste cunoasteri.
Da, in Romania, chiar in Europa inca exista ideea de "cultura generala" dar parca prea se aprofundeaza anumite cunostiite. As fii putut urma un liceu pe profil de constructii, dar nu asta era dorinta mea atunici si un liceu teoretic da mult mai bine la dosar.
Si am ajuns la facultate unde chipurile orice inveti, inveti ca ai nevoie de el. Fac parte din a doua generatie ce merge pe Procesul Bolognia si in urma acestei restructurari a invatamantului superior, la absolvirea facultatii nu voi avea dreptul la proiectare ci doar la executie. Dar si asa 80% (aproximand barbar) din materiile pe care le studiez sunt materii ce cuprind informatii ce sunt necesare unui proiectant nu unui executant.
Pana azi ma intrebam de ce am facut algebra in facultate. Bine, aparatul matematic este necesar pentru calcule elaborate dar la toate obiectele foloseam analiza matematica. Si uite ca semestul asta fac Metode Numerice sau altfel spus Elemente finite in analiza structurala. Cam tot ce am invatat la Rezistenta si la Statica aplicam acum pe un aparat matematic, utilizand matrici. Uite de asta am facut algebra. Asa, acum apelez la cunostiintele mele de algebra ce zaceau undeva, intr-un cotlon al mintii, indosariate. Loat la Metode Numerice folosim si un program de calcul ce l-am invatat in anul intai sau mai bine spus, un program asemanator. Am invatat Matlabul dar folosim Matcadul ca are o interfata mai prietenoasa. Dar nu e prima data cand folosesc Matcadul, semestrul trecut l-am folosit la Statica nedeterminata si la Teoria Elasticitatii.
E interesant cum te chinui sa intelegi un obiect dupa care in primul curs al altuia ti se spune ca ceea ce ai invatat nu e bun. Imi aduc aminte de 5-8 cand am invatat ca sunt trei regnuri Plante, Animale si Om, ca in liceu sa aflu ca sunt mai multe, si ca ciupercile nu sunt plante ci fac parte dintr-un regn separat.
R.M.-ul e ca un fel de abecedar al proiectarii. Obiecte ca Beton, Metal, Lemn, compozite se zeruma in proiectare pe principiile rezistenti cu toata ca Rezistenta este un caz particular al Teorii Elasticitatii, dar Teoria Elasticitatii si Plasticitatii nu se aplica in Romania, doar in tari ca Japonia.
Un am de zile am studiat Statica ca sa aflu ca este un caz particular al Dinamicii si ca in mod real Dinamica e cea care se aplica pe o structura.
Bine ca macar la facultate tot ce studiezi folosesti anterior si mai poti apela la cunostintele anterioare pe care nu le-ai acumulat degeaba.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare