First day in Atena

Ca copilul de profesor de istorie, mai intai a trebuit sa vad toata tara ca apoi sa plec afara. Asa ca experienta mea cu Atena e prima de genul. Am experimentat pentru prima data aeroportul, apoi avionul. La cat de crizat eram, eu cred ca a fost foarte bine. Mi-a placut experienta zborului, cum se vedeau tot noti norii ca zapada pe un intins camp.
Am ajuns in Atena cu jumatate de ora intarziere si Raluca ma astepta saraca in aeroport. Am luat metroul pana in Atena si la un moment dat l-am schimbat cu un autobuz. Orasul parea asa cum ma gandeam ca e: curat, cu cladiri albe si aerisit.
Apoi am luat autobuzul si mi-am adus aminte de Romania. Foarte aglomerat, plin de pensionari si de nebunii. Insa lipseau niste detalii ce fac o mare diferenta. Aici mergea aerul conditionat, lumea nu putea a transpiratie si babele nu faceau urat daca tinerii ocupau locurile.
Numai sofer sa nu fii in Atena. Strazile sunt inguste, multe masini, viteza mare si multe motociclete si scutere. Autobuzul depaseste un alt autobuz, taindu-i calea intr-o intersectie in care deja e blocata de taxiurile ce s-au bagat sa faca stanga pe galben. Scuterele si motoarele trec cu viteza printre masini mai mai sa se atinga.
Ajung in cartier unde o strada tipic greceasca. Blocuri cu balcoane si prelate la unisol, flori multe insa cum te afunzi in strada blocutrile sunt tot ma murdare si mai antisimetrice. Unul are 2 etaje sie lipit de unul de 3, ce are parterul mai inalt si se intercaleaza geamurile, apoi mai apare intercalat un bloc de 4 etaje, intre ele nefiind rosturi. Pe acoperis cate o cosmelie care mai mica care mai mare, sute de antene si boilere peste tot, gardulete si improvitatii ca la tigani.
Apoi am vazut orasul, portul, marea, si m-am calmat. Nici nu m-a mai socat benzinaria de la parterul unui bloc sau politistii mascati ce se pregateau de inabusirea unei revolte.
Sa vedem ce ne asteata maine... De miercuri dupamasa nu am mai dormit, sunt frant. Vreau sa dorm...
Pe curand...

Comentarii

Postări populare