Waseda campus

Si au inceput orientarile. Ieri (luni) sam avut orientare generala in Waseda Campus si ni s-a vorbit despre viza de sedere, despre asiguraarea medicala, contul in banca, telefonie, despre o droaie de lucruri si despre ICC, un fel de liga pentru studentii internationali.
Campusul este atat de frumos, arata ca orice campus vechi: intr-un parc, cu o gradina japonza, o doraie de banci. Cladirea veche troneaza in centrul campusului, un muzeu si toate cladirile faculatatilor umanistice.
Astazi am fost in Nishi-Waseda, campusul facultatilor tehnice. Aici e chiar ca in Japonia. Cladiri mari ce arata a tehnice foarte interesante si futuristice. La orientare am facut tot felul de jocuri desocializare. Primul era Human bingo, aveam 25 de casute cu intrebari despre ceilalti gen (are aceasi initiala la nume cu tine,cineva care stie cel putin trei limbi, cineva care a fost in tara ta, etc). Apoi ne-am impartit in grupuri, de la 1 la 4, si am facut un fel de exercitiu de memorie in carespuneai numele, tara de origine si un lucru caracteristic si apoi repetam numele persoaneler dinainte si tot asa. Apoi am avut o pauza de masa si am fost la Mc. Simteam nevoia sa mananc ceva cunoscut, ca partofi prajiti si o cafea. LA bingo, am facut al 7-lea o linie asa ca am castigat un premiu, adica o casca pentru sampon. Japonezii o folosesc ca sa nu le intre sapunul in ochi cand se spala pe cap. (e ca un fel de palarie ce e decupata partea de sus).
Dupa pauza de masa a urmat tutul campusului si am vizitat importatnele cladiri, decanatul, biblioteca, restaruantul, cantina, magazinul alimentar, libraria si papetaria. Am aflat despre reduceri si despre oportunitati. Waseda University este a treia universitate din Japonia.

In Japonia este la moda, daca esti fata, sa porti pantaloni scurti (ca Lavinia). Toate gagicile de la Waseda aveau pantaloni scurti. E si mai hot daca ai si sotete negre pana deasupra genunghilor si ghetute in picioare. In campusul de la Waseda era ca in Copou, in iasi unde toate gagicile isi fataie fundul. Insa 3 sferturi din ele sunt cracanate si au niste fuse de picoare asa ca arata ingrozitor in pantalonii aia scurti. Ieri seara, la cina, am vazut la TV, o cantareata pop celebra la ei, ce purta si ea genul ala de pantaloni scurti si arata oribil. Dar daca faptul ca au picioarele cracanate si subtiri vi se pare nasol, stati sa o auziti pe urmatoarea: nu se epileaza pe picoare. Ce-i drept, nu au mult par, dar se vede. E ingrozitor. Te uiti la cracii ei si vezi parul...
Un alt lucru interesant e ca trotuarul e impartit in doua, cu o banda galbena, pentru fiecare directie de mers, la fel ca pe carosabil.
Cei mai simpatici mi se par chinezii. Vorbesc foarte bine engleza si sunt ca niste copii mici. Scapand dintr-o tara comunista, aici le incearca pe toate. Weng, e bobog la stiinte sociale si in prima lui zi si-a luat o camera Sony, pentru ca isi dorea una de caltiate japoneza. A fost dezamagit cateva zile pentru ca camera lui e Made in China. Putea sa isi ia si de acolo dar mai ieftina. E interesant comunimul la ei: pentru ca ei sunt forta de munca mai pentru toate brandurile intrernationale, produsele refuzate (pentru ca au o cusatura stramba sau ca nu au folosit ata care trebuie) se intorc la ei in magazine. Asa ca au haine de la branduri cunoscute, la preturi foarte mici.
Dupa orientare am facut cunostinta cu un turc. Nu ii retin numele. A venit la mine si mi-a spus ca imi stie numele dintr-um mail, si daca sunt si eu la profesourul Hamada. Se pare ca vom fi colegi de laborator. Deja il invidiez pentru ca a facut facultatea la Brown, in New York, iar acum e aici pentru master si se gandeste la alta tara pentru doctorat.
Si cred ca Lavinia (si Ilinca si Ral) ma invidiaza ca sunt coleg cu el, pentru ca ele sigur vor cadea in freza dupa el. E tipul de tip bine facut, bruntet, cu barba, cat pentru fanteziile lor. Stai calma Ral, cand imi da add pe fb, o sa iti trimit linkul.
Am rani la picoare de la cat am mers dar imi place. Abia astept maine sa prind orientarea, sa vad ce mai invat nou.
Pozele de ieri si de azi, le gasiti pe picasa (merge foarte greu uploadul pe blog), apasand aici.

Pe curand...

Comentarii

Postări populare