Horea si matematica

Am o relatie foarte ciudata cu matematica. Ma simt ca si cum ea e cea mai populara fata din scoala si eu tocilarul inodor, incolor insipid ce o iubeste in secret insa ea nu ma vede. E clar, n-am o relatie sanatoasa cu ea. N-am avut 10 pe linie si nici n-am fost la olimpiade. Am avut 7-9 si am stalkarit-o si m-am chinuit cu ea sa  ma placa, asa cum o plac eu.
Si sa va spun sincer, relatia asta nesanatoasa pe care o am cu matematica e datorata profesorilor. Si in generala si in liceu am avut niste profesori foarte misto de mate. Doamna Dumitrache era amuzanta, simpatica si foate mamoasa iar dn Andrei era proful tinerel, cool, cu o gasca de prieteni, toti profi de mate, cu care radea si se simtea bine in cabinetul lui de director. Vroiam si eu sa fiu asa.
Si n-am avut eu 10 la matematica, mai nicicand pentru ca acolo daca ai scris + si ai gandit -, ai cam dat de belea. Si cum eu eram ametit din fire, mereu greseam un semn. Tocmai de aceea am pus un pariu cu proful de mate, ca in facultate o sa iau 10 la mate. Si s-a adeverit. In anul 1 de facultate am luat 9 la Algebre si 10 la analize. Asa am invatat (si apoi am uitat) sa joc Bridge. Imi atinseseme scopul. Avusesem 10 la mate, devenisem popular, nu-mi mai trebuia nimc. 
Dar au aparut MS-urile (matematici speciale) in viata mea, 3 ani jumatate mai tarziu. Cine se astepta sa mai facem iarasi matematica la master? Si ca o fosta iubita pe care n-ai mai vazut-o de mult timp, am inceput sa ma bag in seama cu ea. Am luat 10 si acolo...
Si anii au trecut si am terminat si doua mastere si m-am inscris si la doctorat unde am fost nevoit sa eleg niste optionale dintr-o lista. Iar la al treilea modul aveam de ales intre: Modelare fizica si principii privin achizitia si prelucarea dateor experimentale si  Modelare matematica si calcul numeric. Si ce credeti ca am ales? Matematica... Inca nu stiu de ce, poate masochism. O luna de matematica, zile pe saptamana, 4 ore pe zi. Cand puteam sa fac ceea ce imi place mult, experimente. Unde mi-a fost capul?
Pe curand....

Comentarii

Postări populare