Oscar 2015 (1)


La fel ca in ultimii ani, Globurile de Aur m-au prins prost. Din toata pleiada de filme vazusem numai unul din cele de pe capul de afis, si anume Grand Budapest Hotel, despre care credeam ca am varobit pe aici, dar se pare ca nu e asa.
Asa ca dupa Globuri, am inceput sa caut si sa vad filmele niminalizate, incercand sa castig ceva timp, pana la aparitia nominalizarilor Oscar. Am castigat ceva timp si astazi, la fel ca in anii trecuti, o sa va prezint o parte din filmele nominalizate la Oscar anul acesta, in cateva randuri subiective.

1. The Grand Budapest Hotel e singurul flm pe care il vazusem inainte de Globuri, unde a castigat cea mai buna comedie. La Oscaruri are 9 nominalizari si anume Cel mai bun film, Cea mai buna regie, Cel mai bun scenariu original, Muzica, Cinematografie, Editare, Costume, Par, si design de productie. Eu i-as da premiul pentru cinematografie, editare si design de productie.

The Grand Budapest Hotel e unul din filmele alea pe care nu poti sa le uiti niciodata pentru ca sunt aat de diferite si de misto. Filmul asta mi-a adus aminte de Fantastic Mr Fox si de Monnrise Kindom. Ca sa imi dau seama de ce: toate sunt regizate si produse de Wes Anderson. Deci, de azi intainte ma declar fanul lui Anderson si o sa ma uit la orice film isi pune el mana.


2. Gone Girl era filmul pe care trebuia sa il vad fix in seara dinainte de Globuri, insa n-am mai apucat. Toata lumea spune ca este cel mai bun film al anului 2014, insa din pacate nu a resit sa castige o nominalizare la aceasta categorie si s-a ales numai cu o nominaliezare pentru Ce mai buna actrita in rol principal, ceea ce e pacat. Gone Girl e considerat unul din filele neindreptatite de Academia Americana de Film.
E unul din cele mai misto filme comerciale pe care le-am vazut in ultimul timp. Din pacate nu o sa pot sa citesc nicodata romanul dupa care e facut filmul, pentru ca nu mai are niciun farmec, insa e de retinut autorul. Ben Afleck e pe val si face bine ce face, iar Rosamund Pik isi merita nominalizarea. Dar sunt subiectiv si tot pe Meryl mi-o dorecs castigatoare.

3. The Imitation Game. Pe 7 ianuarie, la penultimul curs de Modelare numerica, profesorul care tinea cursul, a facut o prezentare a celor mai importanti matematicieni ai secoului trecut si printre ei era si Alan Turing. De aceea The Imitation Game a fost unul din primele filme din cele de Oscar pe care le-am vazut. Filmul a strans 8 nominalizari la Oscar si anume: Cel mai bun film, Cea mai buna regie, Cel mai bun actor, Cea mai buna actrita in rol secundar, Scenariu adaptat, muzica, Design de productie si Editare. Eu i-as da premiul Oscar pentru Scenariu si regie. Cu toate ca filmul a nascut controverse, spunandu-se ca nu se respecta prea dinaproape povestea adevarata a lui Turing, eu cred ca in acest film, orientarea sa sexuala si  intrebarea daca s-a insurat sau nu si daca ea stia sau nu ca el e homosexual, nu e atat de importanta. De data asta e mai important ceea ce a realizat Turing si faptul ca persevernta sa au dus la scurtarea Celui de-al Doilea Razboi Mondial cu trei ani. The Imitation Game e chiar un film istoric ce merita vazut.

4. Into the woods sau nominalizarea la Oscar a unui film artistic de la Disney.  Cei de la Disney au adaptat o piesa de pe Broadway intr-un film muzical pentru toate varstele, in care joaca atori de exceptie ca Meryl Streep, Johnny Depp sau Anna Kendrick. Pentru rolul ei, Meryl a fost nominalizata la Oscar si cu toate ca mi-as dori sa castige, stiu ca nu o sa se timaple. Filmul mai e nominalizat la costume - unde are mari sanse de reusita si la desig de productie.
Into the Woods e o poveste incalcita in care se intalnesc Rappunzel, Cenusareasa, Jack si vrejul de fasole si Scufita Rosie. Povestea pare la prima vedere o poveste de adormit copiii, insa daca sunteti atenti la replici o sa vedeti ca e mai mult de atat. Dupa parerea mea e cam prea muzical, dar merge intr-o zi cand te simti copil.

5. Boyhood e preferatul meu in cursa de Cel mai bun flm la Oscar 2015. Pe langa nominalizarea la Cel mai bun film, Boyhood a mai adunat inca 5 nominalizari pentru: Regie, Actor in rol secundar, Actrita in rol secundar, Editare si Scenrariu original. Filmul a fost realizat a lungul a 12 ani si urmareste maturizarea unui baiat (din clasa I pana cand intra la facultate) impreuna cu sora sa si famila tipic americana. Il felicit pe cel care a avut ideea unui film ce dureaza 12 ani si ii respect pe actori ca au reusit timp atat de indelungat sa se intalneasca si sa mai filmeze o scena impreuna. A fost pentru prima data dupa mult timp, cand am reusit sa vad cap coada un film, care mai tine si vreo 2 ore jumatate.

6. Birdman cred ca este unul din cele mai bune filme pe care le-am vazut in ultimii ani. Este cea mai buna si ciudata comedie neagra pe care am vazut-o de mult timp si de aceea si merita cele 9 nominalizari la Oscar pe care le are. Pelicula e nominalizata pentru Cel mai bun film, Cea mai buna regie, Cel mai bun scenariu original, Cel mai bun actor in rol principal, Cel mai bun actor in rol secundar, Cea mai buna actrita in rol secundar, Cinematografie, Mixaj sunet si Editare sunet. Emma Stone e geniala in film si saraca e atat de uratica cand e atat de slaba. De aceea imi doresc sa castige regia si Emma Oscarul. Cred ca si la sunet are sanse mari.
Filmul spune povestea unui actor cunoscut in tinerete pentru un rol de super-erou, ce incearca acum sa se reinventeze si sa arate lumii ca e mai mult decat un actor mediocru dintr-un film de duzina ce e voarte popular in cultura pop, si astfel isi incearca succesul pe scena teatrului ca Actor, scenaris si regizor. E o poveste misto despre criza varstii de mijloc mai ales cand esti celebru


7. The Theory of Everything este povestea relatiei dintre Jane si Stephen Hawking, Povestea lor a primit cinci nominalizari la Oscar: Cel mai bun film, Cel mai bun actor, Cea mai buna actrita, Cel mai bun scenariu adaptat si Cea mai buna muzica. Din toate acestea, imi doresc mult ca Eddie Redmayne sa castige Oscarul pentru cel mai bun actor in rol principal, asa cum a castigat si Globul de Aur pentru acest rol. E genial!
Cand am vazut nominalizarile de la Globuri, mi-am zis ca rolul lui seamana bine cu Hawking, ca la trei secunde mai tarziu sa vad ca asta si e. Initial am zis ca Jane Hawkin e o femeie fara scrupule ca a divortat de un barbat paralitic si apoi a scris o carte despre viata lor. Insa vazand filmul, i-am dat dreptate si o apreciez pentru curajul pe care l-a avut atunci cand a divortat. Tot in urma filmului, am inceput sa il vad pe Hawking un pic mai uman si cred ca de acum o sa-i acord mai multa importanta.

Pe curand...

Comentarii

Postări populare