Cartofi... de suburbie

Zilele trecute am avut o pofta nebuna de cartofi taranesti. Stiam sa-i fac, aveam niste shichimi (condiment japonez pe baza de boia iute) si ma gandeam sa iau de la supermarket niste kaizer pentru ca stiam unde e, sau niste slanina afumata. Roman scisese odata pe Japonia Noastra despre o slanina japneza, afumata cu lemn de cires. In mintea mea era perfect. Pe langa cartofii aceaia un piept de pui inabusit si gata masa.
Dupa ce am terminat treaba la scoala si am plecat spre casa, m-am oprit la celebrul supermarket sa fac cumparaturile. Am cautat kaizerul sau slanina aia de am inebunit, nimic. La raionul de mezeluri batea vantul si produsul rege era crenvustiul. Niste prosciutto crudo ingrozitor de scump si niste kaizer fiert in sos de soia - asta era tot ce aducea cu ceaa ce vroiam eu. Kaizerul ala in soia, dupa ce ca are o culoare ciudata, mai e si foarte dulce. Mi-am luat teapa cu el odata si am zis ca nu ma mai aproprii de el. Si atunci, de nervi am inceput sa improvizez. Am cumparat niste carnaciori micuti (asa sunt astia japonezi, mici tare) si am zis ca daca nu sunt cartofi taranesti pana la capat atunci pun si ciuperci, ca doar sunt fungifil (adica iubitor de ciuperci). Si asa s-au nascut catofii mei taranesti de suburbie.
In linii mari am urmat pasii de la carofii taranesti, insa am mai adaugat ciuperci si pentru ca am o singura craticioara si pentru ca ma apucasem tarziu de gatit am renunat la a mai gatii pieput de pui separat si l-am inclus in tocana asta.

Pentru inceput am spalat cartofii bine si i-am pus la fiert cu tot cu coaja. la foc mare mie mi-au fiert in 40 de minute. Iti deai seama ca sunt fierti atunci cand bagi furculita usor in ei.
Dupa ce catofii se fierb, se lasa la racit, se curata de coaja si se taie in bucati. In timpul asta am inmuiat niste ceapa in apa cu putin ulei, sare si boia.
Cand ceapa s-a inmuiat, am adaugat ciupercile.
Apoi am adaugat pieptul de pui taiat bucati de 2 cm. Puiul l-am condimentat cu turmelic si putina sare/
Cand puiul a prins culoare, am adaugat canaciorii, taiati in doua:
Iar cand apa lasata de ciuperci a inceput sa scada am adaugat cartofii pe care i-am amestecat incet cu o paleta de lemn ca sa nu se zdrobeasca.
A iesit un fel de mancare bun, ce semana prea putin cu cartofii taranesti si de aceea i-am numit cartofi de suburbie. Ca na, taranii nostrii nu ii gateau asa, insa aici in suburbiile Tokyo-ului nu am gasit ceea ce imi trebuia.
Pofta mare!
Pe curand...

Comentarii

Postări populare