Quartet

Imi place sa merg la teatru. Cand eram in liceu nu ratam nicio premiera de la TMB Bacovia insa apoi am plecat la facultate si am lasat-o moarta. Nu imi mai gaseam timp pentru asa ceva si nici nu aveam cu cine sa merg. Asa ajunsesem ca in 4 ani sa fi mers la teatru de doua ori. Insa in anul de master de dinainte de Japonia, m-am ambitionat si am luat lumea cu mine la teatru. Intr-un an am vazut cam tot ce se juca la TNI Vasile Alecsandri si daca as mai fi avut timp, as mai fi mers.
Una din piesele pe care le-am vazut, a fost o piesa jucata la Sala Studio si se numea Quartet. M-a impresionat mult piesa aceea pentru ca era despre lupta cu batranetea, un subiect atat de trist si dureros.
In urma cu cateva saptamani am vazut pe site-ul unde ma uit la filme si seriale, un film cu acelasi nume. Posterul era cu 4 batranei (actori unul si unul) si mi-am amintit de piesa. Sigur era acelasi lucru. Am inceptut sa caut informatii si am descoperit ca asa era. Filmul ce marcheza debutul lui Dustin Hoffman ca regizon, este realizat dupa celebra piesa de teatru. In film joaca cei mai mari actori ai scenii britanice dar si cei mai mari muzicieni.
Quartet e poveste a 4 fosti mari cantareti de opera ce se afla intr-un azil de batrani destinat fostilor artisti de muzica clasica. In fiecare an, de ziua lui Verdi, orranizaeaza un festival ce strange fonduri pentru supravieturirea azilului.
Cu cateva luni inaintea festivalului, o noua persoana vine in azil. Dupa pregatirile realizate se asteapta sa fie cineva important. Persoana ce venea era Jean Horton (interpretata de Maggie Smith) o mare soprana, colega si prietena cu trei dintre rezidentii azilului. Cei patru inregistrasera impreuna Quartetul din Rigoletto. Asa apare ideea spectacolului lor, insa pentru asta trebuie sa-si calce pe orgolii.


Recomand filmul asta cu drag, asa cum am recomandat si piesa de teatru, atunci cand am fost la ea. E o poveste impresionanta si pasionala din care avem de invatat.

Pe curand...

Comentarii

Postări populare