Automatizare

M-am tot tinut sa scriu articolul asta insa am uitat. S-au intamplat multe in ultimul timp, am fost ocupat cu niste proiecte pe care le mai tin secrete o vreme (pana se materializeaza) si nici n-am avut net. Am vrut sa scriu si despre asta, despre servicii si despre cum se comporta cei ce au puterea in mainele lor, dar mi-a trecut. M-am gandit mult daca sa scriu si articolul asta, am zis ca o sa zica lumea ca tot fac comparatii, ca am venit din Japonia si numai despre asta vorbesc si m-am hotarat sa-l scriu. Merita, asa usor de duminica.
In Japonia erau tot felul de automate. Fiecare colt de strada avea cate un automat de racoritoare, la voua trei strazi vedeai unul de tigari iar in oras, in cartiere din alea mai cosmopolite, sau prin wc-uri in cluburi gaseai automate de prezervative, abosorbante sau inele pentru placeri extra, automate de chiloti slapi sau baterii. Am mai vazut un automat de inghetata, si unul de mancare gatita intr-un club de bowling si am auzit ca exista automate de bere insa nu am vazut niciodata unul. Mai rar cu automatele de cafea, acolo gaseai cafea la sticluta sau la doza, dar in campus aveam si un automat din acela.

La noi gaseai automate de cafea. Mai rarut, dar gaseai. Acum, sunt peste tot. Nu numai in interior, ci si pe strada. In camin avem cate un automat de cafea pe etaj. Acum doi ani era unul singur in tot caminul. La facultate e cate unul in fiecare corp de cladire, inainte nu era niciunul.
Si am observat ca asta nu se intampla numai in Iasi ci si in Bacau.
Al doilea automat pe care l-am descoperit si imi place, e automatul de bilete RATP. Pana acum daca vroiai sa iti cumperi bilet, iti luai de la chioscul de ziare care avea un autocolant galben pe care scrie cu negu "Avem bilete RATP". In Iasi chioscurile de ziare sunt deschie pana seara tarziu, deci nu prea e problema cu biletele, insa acum sunt si automate. Am vazut unul in Tudor, am auzit ca sunt in fiecare statie mai mare. Pe langa asta, poti sa iti iei bilet si prin SMS. Trimiti un mesaj cu numarul liniei la 7494, pret 0.40 euro si primeste un mesaj de confirmare, ce iti ofera un bilet valabil o ora. Aici e cam naspa. Ca sa nu foloseti biletul de mai multe ori in ora aia, trebuie sa scrii linia. Eu trebuia sa ajung in Pacurari odata, am vazut un 43, am trimis sms si autobuzul nu a mai deschis usile in statie. S-a oprit, a stat un minut dupa care a plecat. Pana in Pacurari puteam sa iau si 46 insa cum trimisesem sms-ul a trebuit sa astept jumatate de ora, un al doilea 43.
La automatele de bilete poti sa platesti cu monete, bancnote dar si cu cardul si iti poti face si abonament. Prin SMS poti sa iti iei liber pe o zi dar si un bilet liber la purtator, valabil pe mai multe curse,timp de 90 de minute. Din povestea asta poate sa invete ala de e sef la Transport Public in Bacau, ca tare greu mai gasesti bilete de auobuz acasa. Se vand la chioscurile de presa Despteptarea, dar la noi la 3-4 chioscul se inchide iar seara nu mai ai de unde sa-ti iei bilet.
Al treilea automat pe care l-am vazut in oras, si pe care l-am si folosit, e automatul de cartele reincarcabile pentru telefoniile mobile. Apesi pe butonul de credit, gen 4 euro orange, bagi banul si iti printeaza codul, ca la masinile alea pe care le au toti in magazine, doar ca sunt pe strada si functioneaza non-stop. Ce nu-mi place la ele e ca-ti dau rest de 50 de bani. La o cartela de 4 euro ce costa 24 de lei, daca bagi 30, te umpli de 12 monede.
Imi place ca ne automtizam asa, mai ales ca nu suntem buni la servicii. Vanzatorii nostri nu stiu sa fie amabili si e frustrant sa vezi cum se ratoieste la tine pe motiv ca e el ciufut. Eu unul o sa folosesc masinile cat mai mult, mai ales ca multi nu le folosesc si de obicei nu stai la coada pentru ele.
Hai cu tehnologia!
Pe curand...


Comentarii

Postări populare