Some Prefer Nettles

A trecut foarte mult timp de cand nu am mai scris despre o carte si mai mult de o luna de cand nu am mai citit. Incepusem Some Prefer Nettles de Jun'ichiro Tanizaki de cand eram in Japonia si nu m-am mai atins de ea pana duminica seara cand m-am decis sa o termin.
De ce a durat atata timp? Cred ca e un cumul de trei factori.
1. Imi aducea aminte prea mult de Japonia si am incercat sa iubesc Japonia de departe.
2. Programul meu s-a schimbat foarte mult si nu mai gaseam timpul necesar pentru lectura. Cat timp am fost in Japonia am citit in tren, iar cand m-am mutat in Saitama, pentru ca am stat mai mult timp in casa, fara sa merg la scoala, am inceput sa citesc mai putin.
3. Cu toate ca se spune ca e cartea in care Tanizaki se destainuie cel mai mult, mie mi s-a parut ca seamana destul de mult cu Labirintul destimului.
De ce spun asta? Tema romanului e cam aceasi: Relatia de cuplu nefericita. Romanul, si acesta publicat pe bucati intr-un ziar, ne spune povestea unui cuplu aflat in divort, cu o sotie ce are un amant. Ceea ce e nou in romanul asta, fata de Labirintul Iubirii, e lupta intre Est si Vest, o lupta pentru conservarea traditiilor si primirea cu reticenta a culturii occidentale. E o tema interesanta pentru istoria Japoniei si asta m-a facut sa merg cu romanul pana la capat. Oricum, Tanizaki imi place mult si cred ca la un moment dat, dupa o pauza mai mare, o sa mai citesc ceva scris de el.
Sper sa ma pot tine de lectura, si sa revin cat de curand cu un nou articol in acest domeniu.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare