Charlie Countryman

Stiti de acum (iar daca nu stiati, aflati acum) ca am o pasiune pentru filmele romanesti sau cele filmate in Romania. In ultimii 10 ani s-au tot filmat filme la noi in tara, care mai bune, care mai proaste si le-am vazut cam pe toate.
Duminica nu aveam niciun plan asa ca am zis sa vad un film. Pe site-ul pe care ma uit online, la recomandari aparea Charlie Countryman cu Shia LaBeouff. Mie imi place mult de pustiulica asta, si mi se pare ca a evoluat mult de pe vremea cand aparea in serialele Disney. Asa ca nu mi-a trebuit mai mult si nu m-am interesat de plotul filmului.
Nici nu incepe bine filmul ca aud Bucuresti. Tatal actorului principal, moare si asa are o viziune a mamei sale, moarte mai de demult ce ii spune ca trebuie sa plece la Bucuresti. Isi face bagajele si pleaca cu toate ca prietenii il intreba daca e sigur ca trebuie sa plece in Bucuresti si nu in Budapesta. In avion il intalneste pe Victor, un batran ce vizitase America pentru un meci de baseball, Batranul, interpretat de Ion Caramtriu, moare si intr-o viziune a lui Charlie ii spune ca trebuie sa ii dea cadoul pe care l-a cumparat fetei sale Gabriela.

Si de aici incepe actiunea plina de clisee. Filmul nu e bun, nu e nici prost, insa e plin de clisee. Ce stie americanul despre Romania? Poltia violenta, prostitutie, droguri si Centrul Vechi. Toate astea sunt in film, cliseu dupa cliseu. Apoi cliseul clasic cu fata de artist, talentata ci cultivata ce se intdragosteste de baiatul cel rau. Baiatul cel rau, traficant de droguri e interpretat de Mads Mikklesen, actor ce imi place la nebunie. In film mai apare Rupet Grint, ce joaca rolul unui turist englez ce vine in Bucuresti pentru droguri si femei ieftine. Hotelul in care stau astia, un hotel dubios, numit Marco Polo, e intr-o cladire veche cu curte interioara, de prin centrul Bucurestiului, cladire ce apare mai in toate filmele turnate la Bucuresti, alaturi de Valea Regilor, si acum mai nou, ca e proaspat renovat, Centrul Vechi. Ce nu mi-a mai placut? Ca actrita princiala, Gabi, e jucata de o americanca ce vorbeste engleza cu accent rusesc, ca sa arate ca e romanca, si romana cu accent american, ca nu reuseste altfel. Nu au putut face casting de actrite romance, ca avem multe tinere talanetate, frumoase ce puteau juca rolul principal.
Ce mi-a placut? Mi-a placut orasul, Bucurestiul da foarte bine in cadre. Mi-a placut pleiada de actori bunuti ce joaca in film si mi-a placut putin actiunea - adica dinamicitatea filmului. Cliseele sunt clisee, insa stradizile vechi din Bucuresti si casele in care s-a filmat: case cu etaje inalte, mobila veche si biblioteci vechi - numai noi le avem. Ce-i drept, la noi e amalganul asta de intelectualitate ce se invarte in aceasi cocina cu mafiotii si traficantii de droguri, la noi paturile sociale sunt atat de amestecate si fara bariere mari ca se poate ca o fata de intelectual sa fie maritata cu un traficant de droguri.

Nu stiu daca sa-l recomand sau nu pentru ca exista filme mult mai bune decat asta. Doar daca va place unul dintre actori sau daca sunteti curiosi de povestea americano-romaneasca.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare