Tenth of December

In urma cu ceva timp am ptimit un mail de la o persoana in a caror gusturi am incredere, cu cartea asta electronica. Sa fiu sincer, ea imi trimisese un mail pe care il primise de la cineva si in care scria ca e atasat cea mai noua carte a lui George Saunders, un scriito aclamat la New York. Prietena mea imi scrisese ca nu recomanda pentru ca nu a apucat s-o citeasca, insa o da mai departe. L-am cautat pe wiki si am aflat ca e un scriitor de succes ce publica in reviste celebre, ca New York Times sau GQ, ca e profesor universitar la Syracuse University, unde preda un curs de tehnica literara si ca e multi premiat. Deja ma vedeam in viata mea paralela, aia in care sunt filantrop in New York, citind o schita de George Saunders intr-un ziar de succes
Cu toate aceste coordonate am plecat la drumul lecturii. Din pacate nu mi-a placut. Povestile lui fie sunt pline de conversatii pe principiul "I said/ and then she said and after that I said and she said" si tot asa, fie sunt povesti in care sunt folosite branduri intr-un modobsesiv de repetitiv, chiar deranjant. Imi dau seama ca e un stil ce probabil ca l-a facut celebru, insa nu e pe aceasi lungime de unda cu mine. Din toate povestile din carte, una singura mi-a placut, chiar mult - "The Semplica Girl Diaries" si una asa si asa  - "Home" (Finalista la premiul Bran Stoker in 2011)celalalte m-au obosit si nu asta caut cand citesc o carte, ci din contra. Cartea se aflat in top 10 best 2013 books in New York Times si a primit critici mixte spre pozitive peste ocean.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare