Muzica traditionala japoneza - Concert si prezentare la CSRJ

De cand am ajuns in Bucuresti am spus ca o sa merg la evenimentele Centrului de Studii Romano-Japoneze pentru ca imi place tot ce fac ei acolo sub coordonarea lui Serban Georgescu. Am primit invitatia pe Facebook la evenimentul de ieri, am inceput sa sun prietenii si ne-am adunat vreo noua. Insa ieri s-a intamplat ceea ce s-a intamplat in Bucuresti (a venit iarna fara sa anunte pe nimeni) si din noua am ajuns trei. Ceilalti 6 au fost speriati de ninsoare si au ramas la caldurica acasa fara sa se incumete sa ia troienii aposi la picioare si sa strabata jumatate de oras. Pierderea lor...
Am fost placut uimit si impresionat de primirea noastra. Nu il cunoscusem pe Serban niciodata in persoana si m-a surprins cu caldura si bunatatea lui. 
Apoi am fost impresionat de numarul mare de oameni ce au reusit sa ajunga. Sala era pe jumatate plina cu toate ca vremea era cel mai mare dusman al evenimentulu.
Prezentarea celor trei instrumente traditional japoneze a fost foarte interesante. Asa am aflat si noi cum se realizeaza sanshinul, kotoul si shakuhakiul, in functie de scoala unde a fost realizat dar si de zona de unde vine.

Dupa o ora de explicatii ce m-au tinut atent si in care mi-am adus de proful meu din Japonia (Hamada Sensei vorbea la fel ca Yamakawa Sensei), a urmat un concert format din 5 piese tradtionale.
Ca sa fiu sincer, ma asteptam la ceva ami gen Yoshida Brothers
insa a fost ceva ce mi-a amintit de kabuki si asta m-a facut din nou sa fiu melancolic,

Am pus pe pagina de facebook a blogului mai multe poze de la eveniment, AICI.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare