Eu sunt Malala

38# Premiul Nobel pentru pace

Eram in Japonia cand am auzit pentru prima data de Malala Yousafzai. La stiri se prezenta pe larg cazul ei insa nu intelegeam mare lucru. Apoi am vazut multe articole despre asasinatul asuprea ei pe faebook. Era stirea momentului. O tanara din Pakistan fusese impuscata in cap de talibani pentru ca vroia sa mearga la scoala.
M-am bucurar sa vad ca in 2014 a castigat Premiul Nobel pentru pace, devenind cea mai tanara peroana care a castigat acest premiu. Apoi am vazut ca Polirom urma sa lanseze biografia ei, si atunci am cautat cartea pe net. Am avut-o pe kindle mult si bine, uitasem de ea, pana cand mama mi-a spus ca a primit-o cadou de ziua ei.
Ultimile 10 zile am stat acasa. Intre timp am si racit si intre doua treburi gospodaresti, mai citeam cate un capitol de Eu sint Malala. Cred ca varinata pe care o are mama, e prima varianta scoasa, pentru ca titlul e sint in loc de sunt. In librarii am vazut ca exista si varianta scrisa corect, cu sunt.
E o carte scrisa bine. Exista foarte multe inforamtii despre istoria Pakistanului, despre luptele cu Talibanii si despre munca de activism pe care o duce ea, ca tanara fata ce-si doreste dreptul la educatie pentru toate fetele din Pakistan, si tatal ei, care are o scoala particulara pentru fete.
Cu toate ca povestea ei a fost destul de mediatizata in ultimii ani, cartea are informatii si nu ai senzatia ca cittesti ceva pentru a doua odara. Povestea principala o stii, insa nu si dedesupturile si detaliile ei.
Eu sunt Malala e o carte ce trebuie citita. E greu sa crezi ca exista locuri in lumea asta un accesul la educatie e ingradit, unde extrmistii interpreteaza gresit cartile religioase si fac crime in numele religiei. E o carte ce trebuie citita in Romania lui "Nu vrem Moschee la Bucuresti" pentru ca doar ignorantii cred ca toti musulmanii sunt extremisti.
Imi aduc aminte de Saima, colega mea pakistaneza de la Waseda ce era uneori privita ca o terorista, si care inerca din rasputeri sa arate partile frumoase ale Pakistanului si le religiei ei.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare