Foisorul de foc - Muzeul pompierilor

Unul dintre muzeele pe care mi-am dorit sa le vad, a fost Muzeul Pompierilor, muzeu ce se afla in incinta Foisorului de Foc, undeva pe langa Calea Mosilor. Foisorul de foc (42m), e o cladire emblematica a Bucurestiului. Cladirea construita de catre George Mandrea, arhitectul Bucurestiului la acea perioada, in 1890 a servit ca turn de veghe pentru pompieri pana in anul 1935, cand datorita aparitiei cladirilor mai inalte dar si a aparitiei telefonului, nu a mai fost folosibila si functionabila. Initial cladirea trebuia sa fie si turn de apa insa compania de apa nu avea pompe suficient de puternice pentru a ridica apa pana la inaltimea bazinului. Din 1963 cladirea deserveste ca Muzeul pompierilor.
Din pacate, cred ca din anii '60 nu s-au mai facut investitii in turn. Cladirea inca ofera o panorama buna de unde se poate vedea orasul, insa pentru ca balconul nu este foarte sigur, si pentru ca inca nu a finaintare pentru montarea unei cortine de sarma, grupurile mari nu pot vizita balconul.
E un muzeu foarte misto pentru baieteii de toate varstele. Incepand cu etajul 6 si coborand la parter, strabati o istorie a pompierilor din Romania. De la primele carute ce transportau apa in burdufe de animal, pana la autospecialele moderne, in vitrinele prafuite ale muzeului poti descoperi evolutia pompierilor.
Eu am fost melancoloc dupa vizita la muzeu. Mi-am adus aminte de plimbarile culturale la muzee de baietei (muzeul trenurilor, al metroului) pe care le aveam cu R si chiar mi s-a facut dor de o zi din aceea in care toata ziua vizitezi ceva interesant. 
ISU, institutia in subordinea cui se afla muzeul, ar putea sa investeasca un pic si sa modernizeze muzeul, sa il faca mai interactiv.
In ziua vizitei, era destul de innorat cerul si pozele pe care le-am facut din balcon nu au fost foarte stralucite.





Pe curand...

Comentarii

Postări populare