Kinderland

41# Back to the future

Am citit foarte multe critici la romanul lui Liliana Corotca si am fost foarte curios sa il citesc mai ales datorita temei: copiii lasati singuri acasa de catre parintii plecati sa munceasca afara. Tema asta e o tema in avanpremiera. Peste vreo 15 ani cam toate romanele de la noi o sa vorbeasca despre asta, cum acum toti autorii scriu despre copilaria lor chinuita de comunism.
Nu zic ca e o carte rea, insa are scapari mari. Dupa ce citesti De ce fierbe copilul in mamaliga, incepi sa faci comparatii intre cartile in care vocea narativa e un copil. Copilul din romanul lui Liliana Corotca e copil si nu prea. Si nu e matur pentru ca nu isi traieste copilaria si are grija de fratii ei mai mari, e matur in exprimare, ceea ce inseamna ca autoarea nu prea a stiut cum sa creeze un personaj veridic. Povestea nu e rea, ba chiar e plina de momente bune, e melancolica si bine structurata, surprinde foarte bine viata satelor romanesti si moldovenesti, populate de batrani si copii, surprinde bine viata copiilor cu parinti plecati afara, greutatile lor si probeleme cu care se confrunta zi de zi. Dar vocea naratorului, ce trebuia sa fie o fetita e 12 ani, cam fuge spre sociologul cu experienta care scrie cartea. 
Kinderland e o lectura placuta. E altceva in literatura romaneasca contemporana, insa nu o consider o carte atat de buna pe cat se spune ca e.
Pe curand...

Comentarii

  1. Toate fituicile tale scrise cu atata naduh, au in subsol, tristul titlu ''Niciun comentariu''... Se pare ca doar eu iti fac trafic pe blog, asa ca m-am gandit sa-ti scriu cateva randuri, ca tot nu mi le vei publica =D. In primul rand poate ca ar trebui sa tragi un pic cu ochiul la ceilalti blogangii si eventual sa ii copii apoi, in caz ca tu poate nu reusesti sa-ti faci un stil apropiat astora care fac trafic de sute de mii/zi. Scrii jalnic..... da ce zic eu ''jalnic''.... scrii catastrofal de plictisitor!!! Practic nu spui nimic, scrii mult si ai un vocabular mai tern decat ar putea fi cel al unui japonez care s-a trezit peste noapte teleportat in Romania si nevoit sa vorbeasca in Gara de Nord. Eu te citesc din prostie sau din .... prostie.... Ma chinui de fiecare data si trag de mine pentru a reusi sa termin ceea ce tu publici, insa niciodata nu reusesc! Ultimile zece randuri, de regula le citesc pe sarite, sau le sar de tot. Reinventeaza-te! Pa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noroc de tine ca exiști. Eu nu copiez pe nimeni si fac asta doar din plăcere. Nu câștig bani din asa ceva si nici nu am nevoie de mii de vizualizări.
      Iti apreciez masochismul. Dar nu merita. Lăsa-te

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare