Experiente internationale(2)

Acum o saptamana va prezentam un experiment pe care l-am facut impreuna cu cativa prieteni si colegi pe care ii rugasem sa imi raspunda la doua intrebari:

         1.       Cand ati spus pentru prima data "As vrea sa fie asa si in Romania"
         2.       Cand ati spus pentru prima data "As vrea sa fie ca in Romania"
Atunci va spusesem ca mai astept cateva raspunsuri,  si odata cu ele v-a aparea si o a doua parte. Articolul a fost primit foarte bine asa ca v-a prezint acum alte Experiente internationale
De data asta avem 2 fete si doi baieti ce ne vor spune parerea lor.


Anca C. are un stil interesant in care imi prezinta experienta ei din SUA si Elvetia.
Cred ca eu sunt cel mai putin in masura sa iti raspund la intrebarile astea, pentru ca relatia mea cu Romania devine din ce in ce mai teoretica (probabil va fi part of my research) si din ce in ce mai fortata...dar ma rog...
USA: 2007-2011, BA in Government (Political Science de fapt) & History, College of William and Mary (care este o scoala interesanta...un prof de la Harvard mi-a zis sa ma duc acolo...si nu auzisem niciodata de ea evident...dar e o scoala de traditie in America si am fost singurul strain in 95% din situatii haha... dar ma rog...a produs 3 presedinti, muuuulte figuri importante din guvernul America ...or Jon Stewart hahaha...dar datorita apropierii de Washington DC, are departamente f puternice in International Relations, Government, Economics, History ...e a doua scoala din US ca vechime si e zona primelor colonii...ca dovada numele si o relatie interesant cu casa regala din UK...un mic istoric poate irelevant https://s-static.ak.facebook.com/images/blank.gif dar ideea ca este F American si pe ce se concentreaza poate explica raspunsurile mele un pic mai cinice decat ale altor persoane.)
Elvetia: 2011-2013, Master in International Studies. focus on International History and Politics, Graduate Institute of International Studies and Development, Geneva https://s-static.ak.facebook.com/images/blank.gif
"As vrea sa fie asa si in Romania?" uhmmm...cred ca as putea sa vb despre chestia asta ORE!!!! Dar am sa iti dau 2 exemple f basic din America...primele chestii care m-au socat...si poate sunt si eu exagerata...dar de pilda felul in care se sta la o coada... in America este ideea spatiului privat...nu se baga nimeni peste tine...intotdeauna este o distanta de bun simt lasata cand stai la coada... este ceva care pe mine m-a fascinat intotdeauna, ca dovada ca am lasat un spatiu intre mine si persoana din fata in Romania si imediat 2 s-au bagat peste...SUPERB haha...sau faptul ca ideea de Customer Service este respectata pana in dinti...sa nu se zbiere la tine intr-o banca??? Dumnezeule...what have I done to deserve such an honor??? Un respect al cetateanului...asta mi-ar placea sa vad in Romania mai des...Mi-am pierdut rabdarile deja in Romania si de cate ori vad atitudini de 2 bani fac f urat!!!
Insa cel mai mult am zis chestia asta la nivel academic. Si aici iar am putea discuta cu orele...Insa un lucru f simplu: nu se copiaza, ca te da afara din scoala fara drept de apel...Am depus juramant cand am intrat in scoala...Code of Honor...nu ridica UNUL ochii din examenul lui...fara 567365 numere, fara tot felul de shuffling prin clasa sa ne aseze strategic...nu...pur si simplu fiecare isi vede de treaba lui...E o chestie si de viata pana la urma individualismul asta...Intotdeauna l-am apreciat. De pilda un profesor ne-a dat examenul si a plecat la el in office pentru ca e "disrespectful" sa stea cu noi in clasa...Cand am povestit chestia asta in ROmania am fost luati peste picior de fraieri...and again...Mircea Badea style: SUPERB!
Cat despre Elvetia...din pacate ma gandesc din ce in ce mai putin la Romania cand fac comparatii...mai mult ma gandesc la US, la ce faceam acolo, la ce oameni am cunoscut acolo...ceea ce este foarte trist in genere. Pentru ca pretentiile mi-au scazut profund. Uite chiar acum nu ma pot gandi la ceva concret...https://s-static.ak.facebook.com/images/blank.gif
"As vrea sa fie ca in Romania?" Uite aici nu pot vorbi ore...ti-am zis ca sunt mama cinismului...Pentru mine Romania a reprezentat parintii mei...si un spatiu delimitat sa pot sa ii vizitez...deci chestiile la care am dat PLUS Romaniei sunt puerile...gen "distantele sa fie mai mici." haha... In US distantele sunt HUGE si daca nu ai masina on a daily basis esti cam pierdut...Iar in Elvetia nu m-am gandit NICIODATA ca imi place ceva mai mult in Romania...Nu mai pot efectiv...

Catalin studiaza in Marea Britanie , Nottingham in cadrul Universitatii Nottingham iar momentan sunt in Japonia pentru un program exchange. Cursul se numeste Relatii internationale si probleme globale , se desfasoara pe parcursul a 4 ani si include fie 1 sau 2 ani exchange intr-o alta tara.
1. Cand ati spus pentru prima data "As vrea sa fie asa si in Romania"
Raspunsul este acelasi pentru ambele tari. Desi ambele tari sunt mult mai dezvoltate din punct de vedere tehnologic niciodata nu mi-am dorit sa fie la fel in Romania.Dimpotriva, chiar m-as bucura ca Romania sa-si pastreze frumusetea naturala si parfumul traditional(care cred ca in unele parti inca mai exista). Pe de alta parte, nu pot spune acelasi lucru referitor la mentalitate. Respectul primit de la cei din jur si gradul de civilizatie pe care l-am intalnit in ambele tari m-a impins sa imi doresc aceeasi situatie si in Romania...'cat de departe ar putea avansa tara daca s-ar schimba mentalitatea, cat de putin'.
2.. Cand ati spus pentru prima data "As vrea sa fie ca in Romania"
Inca o data, raspunsul este acelasi pentru ambele tari. Prima data cand am spus asta a fost cand am vazut costul de trai.

Iulia a studiant timp de 4 luni (intr-un program Erasmus) in Franta la Universitatea ESC Rennes School of Business (Rennes), Management of innovation
Ea raspunde asa:
1. As vrea sa fie asa si in Romania inca din prima zi cand am vazut ce civilizati sunt soferii pe autostrazile franceze
2. As vrea sa fie ca in Romania inca din prima zi cand am vazut camera de camin in care urma sa stau.

I a studiat 3 luni, intr-un program Erasmus la City University of London pentru pregatire diploma de licenta
1. Cand am spus pentru prima oara as vrea sa fie asa si in Romania: nu stiu daca pt prima prima oara dar cu siguranta a fost cel mai uitmitor si anume: cand am intrat in biblioteca facultati si era la fel de plina cum sunt barurile in campus pe timp de seara. Aceeasi problema ca in bar, daca nu veneai devreme nu mai gaseai loc. Uimitor.
2. Cand am spus pentru prima oara as vrea sa fie ca in Romania: la prima plimbare pe strada am fost socat sa vad ca nu aveai cu cine schimba o privire, fiecare mergea cu privirea tintita inainte, in treaba lui. Vazand asta am zis ca as vrea sa fie ca in Romania , sa te uiti insistent dupa cineva si el/ea macar sa iti arunce o privire.

Pe curand...

Comentarii

Postări populare