Medalion Miyazaki la Clubul Cinefililor Iasi

Miercurea trecuta a inceput seria de proiectii ale animatiilor lui Hayio Miyazaki cu Vecinul meu, Totoro.
A fost pentru prima data cand am mers la Casa de Cultura Mihai Ursachi a municipiului Iasi. Stiam ca exista in spate la Muzeul Eminsescu, insa niciodata nu am fost acolo. La etaj, intr-o sala micuta de cinema, o mana de tineri, batrani si copii pasionati de Japonia au vizionat celebra animatie a marelui regizor.
Cand am vazut Totoro, l-am vazut dublat in engleza, acum a fost in japoneza cu subtitrare in engleza. Mi-a placut la fel de mult, poate mai mult pentru ca am auzit limba aia pe care n-am reusit s-o invat si de care mi-e e atat de dor. Dar mi-am dat seama ca a fost multa adaptare in traducere pentru ca de multe ori era tradus altceva decat ce ziceau persoanejele (deci totusi stiu si eu acolo o boaba).
Saptamana viitoare, tot miercuri si tot la aceasi ora: 18:00, ruleaza Howl's Moving Castle, un alt film animat de exceptie. Pentru cei pasionati de anime- ce nu au vazut filmul, sau pentru cinefili in general, recomand animatiile lui Miyazaki. Sper ca in cele patru saptamani sa fie si ultimul sau film (cu toate ca nu prea cred) pentru ca e singurul film de-al studioului pe care nu l-am vazut.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare