Sclipirea

Am vazut un film din categoria "Globurile de aur", In Bruges, este nominalizat la globuri la categoria "Cea mai buna comedie". Si m-am intrebat, de ce filmul e considerat comedie?
Actiunea filmului are loc in Bruges, un oras diin Belgia. pe langa faptul ca i se face reclama orasului, fiind numit un oras de basm, cel mai frumos oras medieval, cel mai bine conservat din Belgia, etc, filmul are la baza o poveste ironica de moralitate. Un asasin platit, Ken trebuie sa isi ucida partenerul Ray, pentru ca a ucis din greseala un baietel. Asta ii cere seful sau, Harry. Ii rimite in Bruges, pentru ca acolo era dupa parerea lui Harry cel mai frumos loc, doar ca lui Ray nu ii place de loc orasul.
Se pune accent pe ura europenilor pentru amerocani (ca doar filmul e american si trebuie sa se victimizeze si ei un pic, sa sa il doboare pe Bush) si pe Belgia. Nu stiu ce au englezii cu Belgia, dar se tot iau de ea.
Abia mi-am dat seama de ce e o comedie, apare fin comcul de situatie si am inceput sa ma gandesc mai bine la ceea ce se intampla in jur. Am omis ca actiunea are loc in preajma Craciunului, un lucru important pentru moralitate.
Observ ca de la o vreme se fac filme inteligente. la inceput nu am vrut sa vad, sau nu am putut sa cred. Industria de film e destul de comerciala si nu am crezut ca se fac filme cu substat atat de bine plasat. Filmul asta are un comic de situatie, foarte bine plasat, un umor sarcastic, pentru cei ce il gusta si il simt. Poate ca de asta e considerat si Burn after Reading un film bun. Incep sa vad, cei-i drept tarziu, orbit fiind de banalul ce ma inconjoara, ca americanii s-au trezit si ironizeaza ceea ce se intampla, ca un prim pas pentru schimbare. Deci Burn after Reading (marea mea obsesie cinematografica) e un film ce ironizeaza stupinezia scenariilor din zilele noastre sau stupizenia poporului american, ceea ce eu nu pot sa cred. Se pare ca mai sunt oameni destepti si curajosi si pe acolo.
Sin momentul de fata felicit ambele productii si va recomand cu caldura "In Bruges".


Pe curand...

Comentarii

  1. Singurul lucru care m-a facut sa vad pana la final filmul, a fost orasul Bruges de care m-am indragostit in urma cu ceva vreme. In rest filmul pare foarte plictisitor.. si sincer oarecum enervant pentru mine, mai ales faza cu victimizarea de care povesteai si tu!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare