Porc in sos de ceapa

Trebuie sa spun de la inceput ca pentru acest preparat nu am niciun merit. Bucatarel a stat si a gatit de la A la Z. I-am spus ca o sa-l ajut insa intre timp am fost sunat pe skype si cat timp am vorbit acasa el s-a si apucat sa gateasca si constincios sa faca poze cu telefonul la etapele importante.
Pentru mine a fost pentru prima data cand am mancat o astfel de mancare cu sos de ceapa, asta a fost si motivul pentru care cu ceva timp in urma am cautat o reteta pentru un astel de preparat si am dat-o in bara, realizand un fel de pui cu rosii. La mine in familie nu s-a gatit asa ceva, cu toate ca e bun de te lingi pe degete. E reteta din familia lui Bucatarel, unde preparatul se numeste Snitel in sos de ceapa pentru ca porcul se bate ca snitelul. In reteta pe care o pun aici cartea a fost taiata bucatele mici dupa ce a fost batuta asa ca nu l-am mai numit snitel.
Pentru reteta aveti nevoie de niste cotlete de porc, ceapa, sare, piper, ulei si apa.
Pentru inceput se taie ceapa nu foarte mic. Aici s-au folosit doua cepe jumatate.


Apoi, se bat cotletele bine si daca vrei le taiati bucatele mici, daca nu le lasati asa, ca snitelul. Se condimenteaza si se lasa sa se odihneasca
(Cu toate ca poza este intoarsa cum trebuie, nebunul de blogger a incarcat-o cu fundul in sus. Am tot incercat sa o reincac in diferite pozitii dar tot asa o pune.)

Intr-o tigaie se adauga uleiul si ceapa cu sare si piper si se prajesc amestecand continu, ca sa nu se arda ci doar sa se inmoaie. Nu se pune toata ceapa de la inceput pentru ca e prea multa si nu reuseste sa se inmoaie uniform, iar daca cotletul are prea multa grasime, puteti sa adaugati si grasimea sa se topeasca odata cu ceapa.
Cand ceapa s-a inmuiat se adauga bucatile de carne si se amesteca sa nu se prinda.
Dupa ce ceapa a devenit aurie si carnea s-a gatit, se stinge totul cu o cana cu apa si se lasa la fiert la foc mic. Cand apa scade se mai adauga si se lasa sa fiarba pana toata ceapa devine o pasta omogena.
Noi am servit preparatul cu un orse brun fiert cu morovi (la masina de gatit orez) si pentru ca imi era foame tare m-am pins sa fotografiez produsul final abia pe la final, asa ca va cer scuze pentru poza ce arata doar un colt de farfurie.
Pofta mare!
Pe curand...

Comentarii

Postări populare