Acuofobia lui Deleanu

ACLUOFOBÍE s. f. teamă patologică de întuneric. (< engl. achluophobiaSursa: MDN (2000) 

Am citit Acluofobia pentru ca citisem Imblanzitorul apelor si mi-a placut mult cum scrie Deleanu. Exista un val de scriitori tineri, ce ies un pic din tiparele literaturii contremporane si fac treaba buna. Ii gasim publicati la Herg Bennet mai nou sau la Casa de Pariuri literare si sunt considerati de unii critici (chipurile promoteri de literatura, niste frustrati) scriitori pentru hipsteri (cred ca in curand o sa ma las de citit Vice, pentru ca nu ma mai regasesc in articolele lor - ori calitatea lor a scazut, ori s-a produs o extorsiune la un degajament in creierul meu si nu-mi mai place).
Volumul lui Deleanu e o colectie de 10 povestiri horror (nu prea avem asa ceva in literatura romaneasca) scrise destul de bine, ce mi-au aminitit de apetitul meu pentru literatura de gen si de John Saul sau Stephen King in tinerete.
Saptamana ce tocmai am incheiat-o am cam fost pe drumuri si faptul ca am ales un volum de proza scurta pentru lectura, a fost o alegere buna, petru ca poti sa citesti fracturat. 
Din cele 10 povestiri 5 mi-au placut foarte mult iar celalalte 5 au fost meh. Nu ca mi-au dispacut, insa cred ca in curand o sa le uit povestea si o sa-mi amintesc doar de cele 5 ce m-au impresionat. Abia astept sa apara noul volum al lui Deleanu, despre care tot vorbeste pe facebook, pentru ca sigur o sa-l citesc in continuare.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare