Japonezii si picioarele

De cand eram mic stiam ca in Asia (China, Japonia, Taiwan) exista o parcatica de mutilare a picioarelor la femei, pentru a nu creste si a avea un picior mic, ce era considerat elegant. Dupa cum vedeti si in imaginea alaturata, piciorul arata ingrozitor si nu vreau sa ma gandesc la durerea la care erau supuse.
Pentru mine, daca incalamintea nu e confortabila, nu pot sa merg, insa in Japonia se pare ca le-a intrat in ADN acest lucru si se chinuie in continuare.
De-a lungut impului am observat cateva tipare ale acestei chinuri, in numele modei.
Prima data, la inceputul anului scolar, Fan-clubul Vaduva Neagra misuna in jurul ei pentru ca aceasta sangera la picioare, dupa ce pantofii o batusera. Cum fanii erau internationali, nu intelegeau cum poate sa mearga asa, sangerand. Ea a spus ca e obisnuita.
Fetele se chinuie pe tocuri si abia merg, deseori. Cu picioarele cracanate, in paranteze, merg ca niste iepe de pe Catwalk pe tocuri. Si asta daca nu le clampane pantofii. Am observat de multe ori ca pantofii pe care ii poarta le sunt mari si abia merg cu ei. Am intrebat in stanga si in dreapta si mi s-a explicat ca deseori, pantofii se gasesc in trei marimi: mic, mediu si mare si daca esti intre marimi, ii porti asa, mai mari.
Dar nu numai fetele au o problema cu incaltamintea, ci si baierii. Pentru a parea un pic mai innalti poarta ghete (insulete) tot timpul. Si pentru ca acum e cald tare, si pentru ca se coc in ghete, le poarta cu sireturile desfacute, fara sosete si larg desfacute, astfel le clampane in picoare si ca sa nu le iasa piciorul, se taraie cand merg. Sunetul ce se aude cand le clampane ghetele in picioare, e iritant pentru mine.
Am mai observat, tot la baieti, ca calca cumva in exterior, si astfel, calcaiul nu mai este sustinut de staif, ci de laterala pantofului, ce ajunge sa fie deformat.
Ma uit la ei si observ aceasta munca sisifica cu care se chinuie doar in numele modei. Eu cred ca trebuie sa te bucuri de moda in limita cofortului si nu sa te fortezi si sa te deformezi doar pentru a avea o imagine perfecta ce insa ce te face sa artati penibil pentru ca se vede ca te fortezi.
Sa nu mai zis ca am vazut fete in pantaloni scruti sau fuste scute, cu picioarele goale, pe timpul iernii.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare