Ploaia

Sunt meteodependent si fiecare schimbare de vreme imi schimba starea. In Romania avem diferite tipuri de ploaie... si in functie de tipul de ploaie e si starea mea.
Singura ploaie ce imi place e ploaie de vara. E ploaia ce te racoreste, cea prin care alergi si te invarti cu capul spre cer, e ploaia aia nebuna ce vine pe nestiute si tine cateva ore. E ploaia dupa care vine curcubeul ce iti da speranta unor vremuri bune, e ploaia ce miroase frumos si care iti aduce aminte de copilarie.


Apoi e ploaia de toamna, acea ploaie rece ce iti intra in oase si iti face fata sa arda. E ploaia mocaneasca ce te face sa dormi la pranz, infofolit in asternuturile calde, e ploaia ce crezi ca nu se mai termina, ce tine zile intregi si umple trotoarele de noroi. E cea despre care scrie Bacovia cu atata tristete, e cea care sterge culorile orasului si il transforma in gri plumburiu.

Cand ploua primavara te ascunzi in casa si astepti soarele. Ploia de primavara e iarna ce nu vrea sa plece ce se lupta cu primavara. E insa o ploaie romantica si melancolica ce te dezmorteste si te duce cu gandul la persoanele dragi. Primavara ploua tare, in cascade, ploua si iar ploua...

In Japonia ploua mai mereu. Ploua toamna cand vin taifunurile, ploua iarna in loc sa ninga, ploua primavara cand infloresc ciresii si ploua ingrozitor de tare vara cand astepti ploaia sa racoreasca aerul insuportabil insa face mai mult rau, creand o senzatie de sauna.
Ploaia in Japonia face parte din cotidian, ca traficul sau ca zgomotul orasului. Japonezii sunt atat de invatati cu ploaia incat nici nu o mai observa. Lumea are mereu o umbrela in geanta sau daca nu, fiecare magazin, la fiecare cold de strada, vinde o umbrela. Umbrele sunt accesorii ce se asorteaza cu tinuta si fiecare magazin pune la dispozitii prezervative pentru umbrele, pentru a nu face udeala pe podele si a aluneca.
Ploaia face acum parte din mine. Am inceput sa ma obisnuiec cu ea, asa cum m-am obisnuit cu atatea lucruri pe care nu le plac. Ploaia de aici m-a facut insa sa imi fie dor de ploaia tematica din Romana. Acum mi-e dor de ploaia de toamna, rece si bacoviana, mi-e dor sa imi fie frig si sa nu vreau sa ies din casa... Cred ca mi-e dor de casa...
Pe curand...

Comentarii

  1. Am scris articolul asta intr-o noapte cand ploua, saptamana trecuta. Am avut impresia ca i-am dat publica, dar dadusem salveaza.
    Azi l-am gasit si l-am publicat stiind ca maine ploua iarasi.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare