Pui cu sparanghel si sos de ciuperci


Am sa incep prin a spune ca e pentru prima data cand am gatit si mancat sparanghel. In Romania e destul de scump si nu am avut niciodata curiozitatea de-al incerca (mare prostie). Si vreau sa anunt de la inceput ca sosul folosit e un sos cumparat din comert. Am mai folosit sosuri de la aceasi companie aici si aici.

Reteta aceasta am gatit-o duminica trecuta si o sa o gatesc din nou maine, duminica. Am avut alte articole programate de aceea articolul apare atat de tarziu.
Initial am vrut sa imi cumpar sosul pentru pui cu cartofi insa nu il mai aveau. M-am uitat la ce aveau pe acolo si am dat de acest sos, pentru pui cu sparanghel. Am zis ca e mmentul oportun sa incerc si eu leguma mai ales ca la Masterchef o ridicau in slavi. Insa nu stiam cum se prepara si am intrebat pe matusa mea kinki, pe skype. Pentru ca parea un pic batraior si pentru ca il cumparasem pe ala mai ieftin (4 bucati 95 yeni - 1 euro) am hotarat sa il curat de coaja, in partea inferiora. Adevarul e ca l-am ciopartit oleaca pentru ca am un singur cutit care era prea mare pentru asa ceva.

Am pus apa cu sare si o lingura de ulei de masline si struguri la fiert. Cand a inceput sa fiarba am pus sparanghelul taiat in doua. L-am lasat prea mult si s-a inmuiat prea tare, insa invat din greseli si maine, cand imi gatesc din nou chestia asta, o sa iasa mai buna.

Am folosit pulpe de pui dezosate si taiate bucati mici (e foarte popular aici si folosit mai la toate mancarurile pe baza de pui). Am cumparat o caserola de 350 de grame de carne pentru ca pe punga cu sos scria ca sunt necesare 300 de grame iar asta era cea mai mica caserola pe care o mai aveau la ora aceea. Am spalat carnea si am sters-o cu un prosop inainte de a o gatii.
Puiul l-am condimentat cu sare si Shichimi si l-am innabusit cu apa si putin ulei de orez, amestecand din cand in cand, sa nu se prinda de fundul oalei.

Dupa ce puiul s-a patruns am dat focul la mic si am adaugat sparanghelul fiert si l-am lasat acoperit inca doua minute.
Apoi am pus sosul din punga si am mai lasat inca putin sa se patrunda. Sosul continea ciuperci, rosii, ardei, verdeturi si ceapa (dupa cum mi-am dat seama la gust). Sosurile astea ale lor sunt foarte gustoase si au o consistenta interesanta, cam ca mierea. Dupa fierbere se lungesc destul de tare.
Apoi l-am luat de pe foc si l-am servit fierbinte cu niste paine. As vrea sa va spun pofta buna insa avand in vedere ca nu stiu cum se face sau ce contine exact sosul, e cam greu sa va propun sa incercati reteta. Insa daca sunteti bucatari iscusiti si reusiti sa faceti un astfel de sos de legume cu ciuperci, va felicit si va urez pofta mare!
Pe curand...

Comentarii

  1. Răspunsuri
    1. merci :)
      si e atat de bun... sparanghelul e delicios, nu stiu daca ai mancat vreodata dar e oau. poate ne auzim maine. abia am ajuns acum, e 12 jumate si sunt prea ametit sa stau la palavre pe net :))

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare