Asa o sa ramana niste madame fara serviciu

Nu v-am povestit asta vara de aventura de la Rectorat. Posibil ca orice absolvent de facultate stie chinurile prin care trebuie sa treaca ca sa isi ia diploma. Dupa ce ca muncesti 4 ani, mai astepti inca un an jumatate pentru a primii dovada studiilor tale. Si de ce sa-ti dea diploma asa usor si sa uiti de ei pe viata? Mai intai trebuie sa se ia de tine, sa te jigneasca pentru ca la ele e dovada viitorului tau.
Eu am crezut ca o sa scap usor. Am facut o inputernicire Ilincai  (sora mea) si ea urma sa imi ia diploma. Ma gandeam ca nu o sa se ia de ea pentru ca ea e doar mesagerul. Dar au facut ele cumva sa ma vada pe mine la fata. Nu i-am dat diploma pentru modului psiho-pedagocic. Nu scria pe inputernicire...
Si in august m-am dus la Rectorat. De la intrare femeia de serviciu mi-a zis ca nu am sanse, nu se dau diplome in august "cum, nu stiati?".
Inarmat cu zambetul meu ce da pe spate orice mama de fata si pregatindu-mi datul din genele lungi, am intrat sfios, ca la biserica, pe usa secretariatului. Dupa ce am explicat rar, cu intonatie si plin de respect situatia mea si dupa ce am subliniat ca plec din tara intr-o saptamana, am intrebat daca pot primii dipoma pe care nu vroiau sa o dea Ilincai.
Una din cucoane, cea care statea intr-un cot, sprijinita de tejghea si musca cu pofta dintr-o felie de paine cu pate (senviseau gagicile) trage aer in piept si imi spune plina de rautate ca pot sa stau in cap sau intr-un picior dar diploma nu o primesc. Mi se urcase sangele la cap. Ce plm ai cu mine? Iti vorbesc frumos, poti sa raspunzi la fel.
Mi-a canalizat toata furia intr-un punc si pe un ton elegant i-am spus ca eu i-am vorbit frumos si ca i-am expicat frumos situatia asa ca putea sa raspunda si dumneai la fel. Nu ii sunt nici plod si nici nu ne-am tras de sireturi ca sa ii permit sa imi vorbeasca asa. O respect pentru varsta pentru care o are, dar dupa raspuns nu da dovada de maturitate.
Am vazut-o cum isi schimba culorile la fata ca semaforul si cu mainile in sold mi-a zis ca sunt nesimtit si ca dupa ce ca statul m-a tinut 4 ani in scoala eu am plecat sa muncesc afara, si ca vin acum cu figuri.
Ma aprindeam si mai tare dar tot elegant i-am zis ca nu muncesc afara si sa nu mai traga concluzii pe care le fabuleaza la plicitseala, si ca eu studiez master in Japonia, unde promovez facultatea si ii fac reclama moca. Pentru ce? Ca o Universitate de renume din Tara are niste angajate de tot rasul. Si ca au noroc ca nu e Rectorul ca ceream audienta sa ma plang. Si ca vreau sa stiu motivul pentru care nu imi dau diploma.
Si ghici care era motivul? Tanti care se ocupa de diplome nu e. Si ele nu sunt de competenta sa dea diploma. Nu e in atributiile lor si la ce salariu de cacat au, ele nu fac lucruri in plus.
Si sa vin la anu' da platesc 100 de lei ca din ianuarie diploma intra in arhive si trebuie sa platesc sa o scot.
Lasa ca se duce Ilinca si mi-o ia.
Si acum ma intorc la Japonia. Va spuneam in vara ca la Waseda e un aparat ce da adeverinte.  Zilele astea mi-am scos de acolo si foaia matricola. Aveam nevoie de ea pentru planurile de viior. M-am dus la secretariat, am scanat cardul de student, am selectat Transcript of Academic Record, am platit 200 de yeni (2 euro) si in 30 de secunde mi-a iesit foaia.
Asa sa faca si la noi. Si o sa scapam de madamele ce se plang ca au treaba multa de facut pentru bani putini. Masinile astea consuma numai curent si nu au personalitate infecta.
Pe curand...

Comentarii

  1. fratele meu alb de suferinta....nu stiu altii cum sunt dar eu am scos diploma in 25 de minute de la rectorat din iasi :))) poate nu ai fost destul de sexy :))

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am fost sexy deloc.Asa merge treaba acolo :))? Eu doar am fost politicos' m-am enervat si am facut o inputernicire. Saraca sora-mea' o sa se ocupe de asta.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare