Inainte sa inceapa scoala

Teoretic azi a inceput scoala, cel putin la noi la Waseda. Dupa aproape doua luni de vacanta, studentii se intorc pe bancile facutlatii. Noi astia cu cercetare, ne apuca mai serios de treaba, la noi vacanta a insemnat sa venim la 11 la scoala si sa plecam la 4. De acum program normal, de la 10 la 5.
Cum mi-am terminat creditele, semestrul asta a trebuit sa ma inscriu numai pentru seminar. Asta e obligatoriu: trebuie sa am un seminar pe semestru. Luni a fost prima perioada de inregistrare la cursuri si atunci am avut si un mic atac de cord. Pe pagina mea de pe portal, pe langa cercetare, mai aparea Teza de master. Ok, ok, stiu ca trebuie sa fie semestrul asta, dar la supraveghetor aparea alt prof si nu proful meu. Ii trimit mesaj lui Hakan (care de o luna e in vacanta acasa) si il intreb ce nume ii apare lui la teza. Spune ca numele profului (nici pana la ora asta nu stiu cum, dupa ce am aflat despre ce e vorba). Panica maxima si paranoia in floare. M-a lasat proful? O fi asta noul prof ce vine in locul lui si experimental m-a dat pe mine pe mana lui? O fi uitat de mine si mi s-a dat un prof din oficiu? Cum sa-l intreb cand e plecat in China? Caut proful pe net, aflu ca e profesor la departametul de inginerie mecanica si ca proiecteza sateliti. Interesant, dar totusi, nu e domeniul meu. WTF? Marti am aflat ce si cum. Domnul e decanul facultatii si de aceea apare ca supraveghetor la teza. El ne da diplomele la studentii internationali.
Tot marti am avut si vizita medicala. Vizita nu e obligatorie insa vroiam sa ajung sa vorbesc cu un doctor despre ceva ce ma tot deranjeza. In momentul in care am ajuns in Japonia am avut in septembrie, o vizita medicala si in umra acelei vizite am vazut cate kilograme am. Dupa aceea am slabit cateva kg bune. Nu stiu cat, dar am slabit. In ianuarie s-a intamplat ceva, am avut probleme cu ficatul si in trei luni, m-am ingrasat atat de tare, ca la inceputul lui aprilie, cand am fost la vizita medicala, aveam cu 9 kg in plus, fata de septembrie (cred ca ma ingrasasem vreo 13, ca sigur slabisem din septembrie in decembrie vreo 4). De atunci tot incerc sa slabesc. Cu exercitii seara, cu atentie la ce si cum mananc si mai nimic. Fata de viata pe care o aveam in Romania, aici fac mult mai multa miscare si mananc mai sanatos. Si daca acasa in stilul ala semi-sedentar m-am ingrasat 6 kg in 5 ani, nu inteleg cum aici, unde merg cel putin 4km pe jos pe zi (iar acasa abia daca mergeam 500 m), unde nu mai mananc dulce decat odata la 2 saptamani, unde nu mai beau toata ziua buna ziua sucuri acidulate (ci doar in weekend) si unde fast-food foarte rar, m-am ingrasat cel putin 9 kg in 3 luni si am reusit sa dau jos numai 5 intr-un an. Si au aparut niste fire de par, pe unde nu erau asa ca am tras concluzia ca e hipotiroida - ca e mostenire de familie. Deci, in concluzie, m-am dus marti la vizita medicala doar sa vad cat am slabit intr-un an (5 kg) si sa vorbesc cu doctorul despre un test de hipotiroida. Macar i-am atras atentia si m-a chemat pe 9 la o consultatie, cand o sa imi dea, sper o trimitere la endocrinologie. Si cica asta ar fi si motivul insomniilor si al caderii parului.
Al treilea lucru pe care a trebuit sa-l fac saptamana asta, a fost noul abonament la tren. Cum e inceput de an scoalar, am un nou sticker pe cardul de student (pe post de stampila pe carnet). Cu el trebuie sa ma duc in gara si sa-mi activez cardul de tren si pe anul acesta. Dar eu nu vorbesc japoneza, iar cei din gara nu vorbesc engleza. Asa ca cu un zambet tamp si cu mult calm a trebuit sa o rezolv si pe asta.
Bine ca am scapat iar de luni totul revine la normal. Spor la munca imi mai doresc....
Pe curand...

Comentarii

Postări populare