Pui cu alune si legume

Pentru acest fel de mancare am avut ca inspiratie un meniu de la un restaurant chinezesc, pe care l-am descoperit cu o saptamana in urma. Puiul cu alune de la restaurant era cu ceapa, morcov, codite de sparanghel si ardei iute uscat, gatit repede la wok. Insa eu nu am wok ci doar o tigaita micuta si stiind ca nu o sa-mi iasa acelasi lucru, m-am hotarat sa modific reteta. Am scor ardeiul iute uscat si am adaugat muguri de bambus si urechi de lemn. La supermarket nu am gasit sparanghel micut asa ca am cumparat mai mare.
La toata reteta asta cel mai mult dureaza pregatirea, ca de gatit se gateste in 10 minute.
Am taiat varfurile la sparanghel si am curatat coditele de coaja aceea tare;
Am taiat morovul fasii subtiri. Pentru asta am folosit cutitul acela de curatat coaja la cartofi. Cu el am feliat morovul fasii, fasii;
Am taiat in 2 bucati, mugurii de bambus ce erau deja fierti si vanduti in suc propriu;
Ceapa am taiat-o bucati mari, asa cum taie asiaticii;
Urechile de lemn le-am pus la hidratat in apa calda cu putina sare, sos de soia si mirin;
Pieptul de pui l-am taiat cubulete, l-am condimentat cu sare, piper, praf de curry si ulei de susan.

Am incins uleiul in tigaie si am adaugat puiul.

Dupa ce puiul s-a rumenit am adaugat legumele si am dat focul la mare. Legumele au inceput sa lase apa si sa se inmoaie si imediat dupa, am adaugat si sosul de soia. Pentru ca imi place sa adaug sare la gatit, folosesc un sos de soia cu putina sare.

Cand lichidul a inceput sa scada am adaugat alunele si le-am lasat sa mai clocoteasca un pic pentru a lasa si primii gust.

Pofta mare!

Pe curand...

Comentarii

  1. Am sa retin modul de hidratare a urechilor de lemn. Pana acum le-am tinut doar in apa calda.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. l-am invatat si eu de la "mama de camin" - sotia administratorului caminului, ce se ocupa cu supravegherea curateniei si a gatitului meselor ce le avem in camin. Inainte sa lucreze aici a fost bucatareasa la un restaurant de fitze in Tokyo

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare