Exista viata dupa Craciun

Vineri, in ultima zi de scoala, am avut o intalnire cu sensei: asa ca inainte de vacanta. Semestrul asta am ajuns intr-un impas cu cercetarea. Tot ce lucrasem intr-un an nu dadea rezultatele dorite, asa ca timp de 3 luni am tot incercat diferite modalitati, de a interpreta datele in alt fel, dar fara niciun rezultat. Vineri a avut sensei o revelatie. Si pentru ca nu avea timp sa ne explice ne-a chemat la scoala de Craciun. Dar ce sa vezi, eu eram singurul in Tokyo, Hakan si George au plecat acasa, respectiv la bunici. Elegant i-am zis profului, ca eu, mai devreme de 26, nu vin la scoala. Dupa ce a ras de motivarea mea: "E Craciun!" - pentru ca pentru el Craciunul inseaman o sarbatoare importanta in care impart cadouri si mananca pui de la KFC - a zis sa fiu la el in birou la 11, pe 27. Zis si facut, pe 27, la 11 eram acolo.
Explicatia se trasformase intr-o mica schema cu notificarea ca ami multe informatii sunt in cursul pe care l-a predat dumnealui anul trecut. Cursul pe care il predase, era un curs la care m-a obligat sa merg, curs in japoneza, la care pregatea niste slide-uri in engleza, curs din care nu am inteles nimic. Ei, lasa, dupa vacanta incep sa studiez. Ca nici despre tunele nu stiam nimic si uite-ma cu cercetare pe tema asta...
Dupa asta mi-a zis sa revin in jumatate de ora, ca plecam sa luam pranzul impreuna. Dar pana atunci sa ma duc sa ma uit peste notilele de anul trecut.
La masa de pranz am fost cu trei din cei 4 doctoranzi, adica cu cei ce erau la birou in ziua respectiva. Am vorbit despre traditii de Craciun, vreme si alte nimicuri. Dupa ce am mancat am si plecat. Fara palavre sau timp sa digeri mancarea la masa.

In drumul spre casa am fost oprit de doi. Au inceput sa imi bolboroseasca ceva in japoneza. Era atat de frumos afara, se incalzise si sufla un vant cald, incat eram atat de bine dispus si in loc sa dau din cap ca nu, m-a mancat sa spun in engleza, ca nu vorbesc japoneza dar daca stie engleza, poate sa ma intrebe in engleza, iar daca pot, il ajut. Atat mi-a trebuit...
-Stiai ca in Biblie se vorbeste de Sfanta Mama si nimeni nu spune despre asta. Numai noi, de la Biserica lui Dumnezeu spunem.
O placa din Japonia spune ca exista o perstera in care a locuit Iisus
Sursa: I Love living in Japan
-Multumes, nu ma intereseaza. Sunt crestin si e pacat sa incercati sa ma convetiti la secta voastra.
-Nu suntem secta, noi suntem adevaratii crestini. In Biblie se vorbeste de noi, ca Biserica lui Dumnezeu, noi suntem aceea.
Ei atat mi-a trebuit, sa ma ia cu manipularile lui de asiatic convertit la crestinism.
- Nu stiu ce studii ai tu, dar cunosti istoria Crestinismului?
- Sunt student. Studiez sa ajung Pastor. Da, stiu istoria. Biserica lui Dumnezeu, apoi au aparut catolicii, si apoi protestantii.
- Ei nu e chiar asa. Era Biserica crestina ce s-a impartit in doua, in 10054, in vest: Catolici si Est: Ortodox. Stii ce inseamna ortodox? (Da din cap ca nu). Ei, orotdox, inseamna vechi. Nu ma lua tu pe mine cu secta ta, ca nu ma intereseaza.
Si de aici a inceput o lunga batalie, in care el im vorbea in versete si eu il luam cu logica. Dupa ce m-a pus sa vad un film de 2 minute in care spune ca in Biblia originala in text Dumnezeu se adreseaza cu Noi, dar Dumnezeu e unul, si dupa "Dumnezeu a creat omul dupa chipul si asemanarea lui". Coreeni de la Biserica lui Dumnezeu, au tras concluzia ca e si Dumnezeu Mama, dupa care s-a facut Eva. Plus nu stiu ce versete in care spune ca Ierusalimul e mireasa mea, deci cine e Mireasa...
De unde sa inteleaga ala ca poate e o metafora, ca e oexpresie frumoasa, ca nu trebuie sa ia cuvant cu cuvant, ci sa interpreteze, de unde sa inteleaga el ca se vorbeste la plural din politete... Nu frate, exista Dumnezeu Mama. La un moment dat m-am enervat atat de tare, ca ma lua cu versetele lui, incat i-am zis ca e prost si ca e spalat la creier. S-a suparat si mi-a zis ca nu e bine ca un crestin sa vorbeasca asa. Pana mea, inventez si eu acum o Biserica ce spune ca de fapt nu exista Dumnezeu Tatal, ci e hermafrodit, e si femeie si barbat si interpretez anumite versete asa cum vreau, si mai racolez cativa prosti si fac o biserica. Asa si cu astia. Au venit unii de prin America si i-au gasit pe Coreeni, ce nu au nicio treaba cu Crestinismul si il convertesc.
L-am intrebat, dupa ce reusiste sa ma socata din toti pepenii, ce vrea de fapt de la mine, ca putem vorbii fiecare pana maine si nu ne intelegem si mi-a zis ca ma roaga sa citest nu stiu ce versete si o sa vad eu ca ma dreptate. Pa si  La revedere!

Pe curand...

Comentarii

  1. Eu știam că ortodox înseamnă "credința cea dreaptă".

    RăspundețiȘtergere
  2. Am impresia ca inseamna amandoua. Ca e o diferenta de noanta si traducere. Ca in istorie ce era vechi era si bun.

    RăspundețiȘtergere
  3. de aici multe secte... ca nu analizeaza in profunzime si nici nu incearca sa o ia logic..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si o tinea in prostia lui si imi tot baga cuvinte in gura de imi venea sa il bat

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare