Melci, despre oameni si melci

Am tot citit stiri despre noul film al lui Tudor Giurgiu, cu Monica Barladeanu, Dorel Visan si Andi Vasluianu. La inceput nu am fost interesat de film, din cauza titlului. Faptul ca juca Dorel Visan in el si ca avea nume cu melci, m-am gandit ca are legatura cu Senatorul Melcilor, film ce nu mi-a placut deloc. Filmul a avut un succes rasunator in tara asa ca am zis ca merita o sansa. Un film romanesc e greu de gasit insa am avut noroc cu asta, ca mi-a aparut pe site-ul pe care il folosesc sa vad seriale online (site american, de altfel).
Cinematografia romaneasca incepe sa miste incet incet, din amorteala in care intrase dupa moartea clinica. E bine ca pe langa filme postmoderne, fara tema si fara inceput si sfarsit si pe langa filmele de duzina scoase de Media Pro, mai exista si filme ca acesta: o comedie neagra de zile mari.
Filmul este despre un grup de muncitori de la ARO care se hotarasc sa cumpere fabrica si datoriile ca sa nu fie cumparata si inchisa de francezi. Cum vor face rost de cei 300 000 de dolari pentru fabrica? Donand sperma la o clinica din Bucuresti, ce vinde sperma in America. Fiecare doza e platita cu 50$, astfel cei 1000 de muncitori, donand timp de 6 zile, pot strange banii necesari pentru a cumpara fabrica. Cu asa o premiza, intr-o Romanie post descembrista, se plaseaza actiunea unui film misto. Macar asa sa facem si noi haz de necaz, prin cinematografie.
Am stat cu ochii pe film foarte atent, sa caut o greseala. Sa faci un film cu actiunea in anii '90 e destul de greu. S-au schimbat multe de atunci si e greu sa filmezi o strada cu blocuri fara termopane sau cu masini noi. Clinica de recoltare avea usi de pvc si jaluzele verticale... Hai, nici chiar asa..

In seara asta lucrezi pentru export sau intri si pe piata interna?
Pe curand...

Comentarii

Postări populare