Studiu de caz: Alegerile in Japonia

Dupa cum probabil stiti sunt un devorator de politica si nu mi-am ascuns niciodata orientarea politica. Cred ca am varsta la care pot sa imi manifest apartenenta politica, avand destul de multa experienta in viata si dobandind destul de multe cunostiinte, fara sa am scoala de partid.
Urasc persoanele ce se plang de ceea ce se intampla pe plan politic dar nu ies la vot si ma amuza stirile platite gen: Germania isi face probleme pentru ca in Romania USL are majoritatea politica. Asa ceva se poate doar in comunism. Nu-i chiar asa, si asta o sa vedeti in articolul de azi.
In Romania stirile despre Japonia sunt de genul:  Un post de stiri japonez a anuntat ca un OZN s-a prabusit in ocean pe teritoriul statului nipon, sau In Japonia pentru ca nu mai sunt Gheise, barbatii le joaca rolul in teatru. Nu stiu cati dintre voi stiu ca parlamentul a fost dizolvat pentru ca partidul de la putere nu mai avea sustinere politica si ca Guvernatorul Metropolei Tokyo a demisionat pentru asi face propiul partid.
Din aceste motive duminica au fost alegeri. M-au amuzat foarte tare alegerile la ei, pentru ca sunt total diferite decat la noi. Campania electorala a fost foarte linisita. Am vazut intr-o zi o dezbatere televizata: 12 candidati din care 11 barbati si o femeie, raspundeau pe rand la intrebarile puse de moderator. Pai daca Caragiale se nastea la ei, se arunca in fata trenului de plictiseala. Un mic conflict, cand femeia nu era lasata sa vorbeasca, dar in rest pace si liniste. La noi si doi candidati se pot incige, isi arunca injurii sau apa in fata.
Mi-a placut mult ordinea de pe panourile cu candidati. Fiecare si-a pus posterul, in patratelul lui. Nu mai multe postere, fara bannere pe toate blocurile sau in toate intersectiile. Am vazut pe geamul unui magazin un poster cu candidatul comunist, insa posibil ca mosulica ce detinea bacania era un fan al comunisitilor si si-a pus posterul pe geam.
Candidatii la parlament in Kodaira


Ceea ce m-a amuzat tare a fost altceva. Canditatii se asejau intr-o intersectie, cocotati pe o masina si de acolo, la portavoce isi anuntau programul de guvernare. Asa ceva rar vezi. O mana de sustinatori ii ovationau si ii aplaudau, in timp ce candidatul isi dadea sufletul pe masina
In poza de mai jos puteti observa canditatii la functia de Guvernator. Guvernatorul e un fel de prefect la noi, sau Presedintele Consiliului Judetean, pentru ca el conduce, in cazul de fata, Metropola Tokyo.
Canditatii la functia de Guvernator Tokyo
Candidatul numarul 7, e candidatul pe care l-am cunoscut persoanal. E priten cu proful si ne-a scos la masa odata. Mi-ar fi placut sa castige ca sa pot spune ca am stat la masa cu guvernatorul, insa a castigat cel ce are posterul pe patratelul 6 (jos, pe fundal maro). Pe mine m-a amuzat foarte mult sa le vad tetele. Credeam ca o sa castige 4 sau 5, ca par asa mai batranei si seriosi, insa preferatul meu, dupa moaca, era 2. Tipul, acest Pepe al politicii japoneze, are parul lung, camasa desfacuta si poza alb-negru. Cred ca era in mid-life crisis cand s-a hotarat sa candideze si sa isi puna ca poster asa o poza sexy. A iesti al treilea din coada.. Cel mai antipatic imi era al treilea, ala uc pumnul strans si cu zambetul aceala de pedofil. Nici de prietenul profului nu mi-e rusine, ce a pozat ca un scriitor, cu mana sub barbie.

Legat de rezultatele la parlamentare, si de faptul ca spuneam in introducere ca nu numai in Romania s-a ales o majoritate, in Japonia, Partidul liberal a castigat detasat.
Dupa cum se poate vedeam in burtiera de pe ecranul din poza, castigatorii au 294 de mandate, in timp ce cei ce au fost pana acum la putere au 57. Apoi mai e un partid cu 54, altul cu 31, 18 si apoi mai nimic: 9,8, 5, 2 si dopua partide cu cate un reperezantant. Trei partide nu au niciun reperezentant in parlament. Si nu se augita nimeni. Nu poti sa acuzi Japonia ca se intoarce la comunism ca astia nu stiu ce e aia comunism. Si nu e o amarata de tara ca Romania ci e una din cele mai mari puteri din lume.
Deci, ciocu mic... nu noi suntem singurii.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare