Am fost si-am vazut Cele cinci bandite

In urma cu o saptamana va anuntam ca la Bacau urmeaza sa vina trupa de teatru 1980 din Tokyo cu spectacolul Cele cinci bandite. O zi mai tarziu ma duceam la agentia de bilete si cu mirare aflasem ca nu mai sunt bilete in sala ci doar in cateva loje. Le-am luat fara sa clipesc si am asteptat ziua de miercuri, cand urma sa se joace piesa.
Imi amintesc ca ieri ziua cand am fost la Kabuki in Tokyo. Era o zi de vineri si toti colegii mei de laborator plecasera intr-o excursie de laborator, in care eu nu am putut sa merg pentru ca trebuia sa particip la o sedinta in camin, weekendul acela.
Stiam ca nu o sa fie ca atunci. Nu aveau cum sa improvizeze o scena 100% de kabuki, pentru ca nu e loc. Vazusem in pozele din comunicatul oficial ca erau si femei in trupa de teatru, iar in Kabuki nu joaca femei, ci barbati antrenati special pentru astfel de roluri. Ma asteptam sa nu fie machiaje pompoase si costume impresionante (cata recuzita poate sa care un teatru ambulant) si ma bucuram ca piesa a fost scurtata de la 5 ore la 2.
Piesa mi-a placut mult. In comparatie cu cea pe care o mai vazusem, aceasta continea si scene de comedie. Ideea de titrare cu un proiector deaspupra scenei mi s-a parut foarte ok. Ideea a fost aceasi ca in Tokyo, unde in casca ti se face un rezumat a scenei ce urmeaza sa se intample. Actorii au jucat foarte bine iar povestea a fost destul de captivanta. Mi-a placut scena, au reusit sa faca macar o mica parte rotativa. M-a impresionat povestitorul, cel care canta la instrumente, ca a invatat cateva cuvinte in romana.
Nu mi-a placut publicul. Nu conteaza ca multi nu erau imbracati corespunzator. Asta nu ma mai mira. M-a deranjat ca am vorbit mult in timpul piesei, ca s-au foit, ca au facut poze cu blit si ca au plecat in timpul specacolului. Vai de nivelul nostru de cultura. Teatrul Bacovia are atatea specacole bune, in care sunt implicati somitati ale culturii romanesti, dar n-are pentru cine... 
Si n-am inteles de ce ne-au tinut la usa pana la 6 fix ca sa se faca buluceala, caldura, nervi si sa inceapa spectacolul cu 20 de minute mai tarziu...
Poze, fara blit, facute din loja, gasiti intr-un album pe pagina mea de facebook, aici
Pe curand...

Comentarii

Postări populare