Rubato

Am cartea asta a lui Razvan Petrescu de mult timp in ebook reader. Am primit-o cadou asa ca nu stiam prea multe despre ea. Pe goodreads avea 4 stele si ceva si persoana de la care o am are gusturi bune asa ca a fost un plans secund perfect pentru lectura de saptamana trecuta. Dupa Precarious Japan a trebuit sa citesc altceva decat imi propusesem pentru ca aveam nevoie de o mica pauza de literatura japoneza sau despre Japonia.
Pentru ca nu stiam despre ce e vorba ma fost debusolat in primul sfert de carte. Nu intelegeam de ce nu reapar persoanajele din primul capitol, dar in acelasi timp mi se parea ca povestile de la capitol la capotol se leaga. Apoi mi-a picat fisa. Nu o fi o carte cu povesti scurte si de fapt cartea nu e impartita in capitole cu titluri ci e o culegere de texte diferite? Asa si era...
Din cele 14 povesti puse la un loc in volumul de fata, numai una se afla la prima publicare, restul fiind culese din alte volume ale autorului. Razvan Petrescu scrie foarte misto si ma bucur ca l-am descoperit asa, intr-un volum de proza scurta. Cica proza scurta nu prea se vinde in Romania, dar eu sunt unul din putinii oameni care cumpara si citeste asa ceva. Cititorii vor continuitate pe parcursul unei carti insa mie imi convine sa citesc o poveste, doua, fara legatura una cu alta, in fiecare seara, ca sa nu am presiunea continuitatii si retinerii persoanjelor, acum cand pe langa cartea asta mai citesc una tehnica, scriu la diseratie si frunzaresc zilnic cateva articole stiintifice si carti pentru referente bibliografice.
O recomand cu caldura tuturor cititorilor de literatura contemorana, si in special celor ce apreciaza literatura de la sfarsitul secolului trecut.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare