Daca dai de luni, dai toata saptamana...

Expresia asta se aplica de obicei la bani. E o supersitie si stiu multa lume (inclusiv eu) care nu da bani de luni.
Insa eu am inceput sa lucrez cu forta pentru dizertatie de luni. Deci oare o sa am spor toata saptamana? Pentru ca luni am rezolvat doi dintre cei 4 pasi grei. Mai avem 3 usori si inca 2 grei si terminam prima etapa.
Dupa cum va spuneam zilele trecute, pentru luni aveam programata o vizita la Riken, un mare institut de cercetare. Institutul se afla in Wako, unul dintre orasele satelit ale Tokyo. Campusul cuprinde peste 40 de cladiri in care lucreaza aproximativ 3000 de cercetatori, cantina, restaurante, cafenele, gradinita si apartamente de locuit pentru cercetatorii straini. Tot acest campus se afla intr-un parc imens, inconjurat de un rau, lacuri si copaci. Este un loc atat de frumos, choar ca iti doresti sa devi cercetator. Institutul are ca ramuri de cercetate: biologia, chimia, mecanica, inginerie seismica dar si multe alte laturi.
Profesorul Hamada este bun prieten cu presedintele de la Astom, ramura ce se ocupa cu ingineria. Cei de la Astom au un software ce realolva integrale duble de tip Fourier.
In stilul Japonez, am fost invitati initial in biroul presedintelui si ni s-a prezentat institutul in timp ce am servit o cafea. Apoi am fost plasati in grija unui tip ce a facut masterul si doctoratul in Canada, asa ca stia bine engleza, doctor in mecanica, unul dintre cei ce a lucrat la dezvolatrea softului. Ni s-a explicat cum functioneza si cum trebuie sa arate datele de intrare iar apoi ce trebuie sa facem sa obtinem rezultatele. Astel am obtinut din valorile date de accelerometre deplasarile in timpul seismului. Eu transfomam datele din excel in document text, iar Hakan introducea, la un alt calculator, documentele create de mine si obtinea deplasarile. In 5 ore am terminat de introdus toate datele.
La ora 12 presedintele ne-a invitat la masa, in cantina institutului, masa ce a platit-o dumnealui. Apoi am servit o cafea si ne-a mai dat informatii despre institut. Am purtat discutii despre Turicia si Romania dar si despre Japonia si Canada.
Eu am fost placut impresionat de deschierea lor si de bunatate. Ei nu sunt obligati sa ne primeasca acolo, sa le folosim programul si sa ne plateasca masa, insa asa sunt japonezii. De aceea ii respect atat de mult.
Dupa ce am plecat, ni s-a factut foame din nou si am fost la Burger King. Da, recunosc, e pentru prima data cand am mancat la Burger King si mi-a placut foarte mult. Carnea chiar are gust a vita iar inelele de ceapa sunt geniale.

Pe curand...

Comentarii

Postări populare