Shabu-Shabu

Acum o saptamana am mancat pentru prima data Shabu-Shabu la Moo-Moo Paradice.
Stiam de mult timp despre acest fel de mancare si toata lumea imi spunea ca Moo-Moo para, e cel mai bun loc din Tokyo unde poti manca asa ceva, insa nu avusesem ocazia. Si daca vi se pare ca moo-moo suna la fel ca sunetul pe care il face vaca, sa stiti ca de asta se cheama asa. Carnea de vita este foarte scumpa in Japonia, iar shabu-shabu este o mancare, la origini, de vita, asa ca acolo este un paradis pentru carnea de vita.

Shabu-Shabu este o manncare relativ noua, aparuta in sec XX, in Osaka. Numele de shabu-shabu reprezinta sunetul pe care il face carnea cand este gatita pe o placa fierbinte.
Mancarea are la baza doua mancaruri traditionale, una chinezeasca si una coreana, si este una din cele mai populare feluri de mancare, pe care le servesti in oras.
In ce consta de fapt acest fel de mancare:
La fel ca si Okonomiaki, este o mancare pe care ti-o prepari singur. Ti se aduc toate ingredientele necesare sa iti prepari mancarea si asfel este mult mai distractiv. Mie unul imi place foarte mult acest stil, iar Shabu-Shabu a devenit mancarea mea preferata, in Japonia. La Moo-Moo paradice, meniul costa 2000 de yeni + 550 daca vrei orez si bere (cam 100 de lei in bani romanesti, avand in vedere ca mancarea e cam de doua ori mai scumpa in Japonia, ca e vita si e nelimitata) , iar in privinta carnii si  legumelor, principiul e "all you can eat".
Ingredientele necesare sunt: bolul de supa, impartit in doua, intr-o parte o supa coreana- picanta, pentru carne, iar in partea cealalta o supa de alge, pentru legume

Dupa care carnea: pentru inceput ti se aduce vita si porc (taiate fasii subtiri), insa apoi comanzi numai ce vrei si legumele: morcov, ceapa verde, varza, pastai albe (sunt niste pastai ce sunt crescute fara lumina si sunt foarte bune), ciuperci, nu stiu ce fel de buruiana, taitei de orez si tofu.

Si sosurile: soia cu lamaie verde, un sos picant corean si preferatul meu, sosul de susan

Mai sunt cateva condimente ca: ghimbir, ridiche alba data pe razatoare si codite de ceapa verde, tocate, pe care poti sa le torni peste sosuri.

Si acum modul de preparare: Cand supa incepe sa fiarba, pui carnea in supa rosie si legumele in cea galbena. Carnea fiind taiata fasii subtiri, foerbe imediat, legumele in schimb dureaza un pic mai mult. Iei cu betisorul o fasie de carne, o inmoi in sosul dorit, o pui in blolul cu orez, si impreuna cu orez, o mananci.
Dureaza destul de mult sa mananci, iar mancarea e mereu fierbinte si numai buna de mancat, insa e un mod de a manca in oras, pentru ca acasa, e destul de greu, sa stai in fata focului cu toata familia si sa astepti sa fiarba.
Am gasit un filmulet despre cum se gateste felul asta, e o emisiune celebra in Japonia, cu un caine ce xplica ce gateste stapana, filmuletul il vedeti mai jos.

Pe curand... 

Comentarii

  1. Vai ce tare! Cred ca mi-ar placea la nebunie intr-un astfel de local, si mai ales sa mananc asa ceva. :D

    RăspundețiȘtergere
  2. este foarte bun, si e misto. Noi eram singura masa in 3, in rest erau multi la o masa, pentru ca e distractiv. Apropos, s-a deschis restaurantul ala Japonez in Iasi, sau inca nu...?

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi vine sa comentezla toate articolele de pe blog. Da asta e preferatul meu yupiii, yupiiiiiiiiiii , yuppppppiiiiiii

    RăspundețiȘtergere
  4. pentru ca la un un moment dat primeam niste comentarii anonime plinde de eberatii, imi moderez comentariile, asa ca ele nu apar pana nu le dau eu voie. Daca te apuci sa comentezi la toate o sa am un mail plin :))

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare