A doua zi de Craciun, in Odaiba

NOTE:
1. In articol exista mai multe trimiteri catre wikipedia. Trimiterile sunt pentru informatii suplimentare despre anumite lucruri despre care vorbesc. Sunt lucruri cunoscute de japonezi, probabil nu foarte interesante pentru toti, de aceea am decis sa nu dezvolt subiectele, ci sa pun linkurile.
2. Mai multe poze din Odaiba, puteti vedea pe photoblog.

Acum vreo doua luni si jumatate vazusem la tv, ca in Japonia e o expozitie a muzeului MadameTussauds, insa am uitat repede de ea.
Zilele trecute, uitandu-ma la pozele cuiva, pe facebook, mi-am amintit de expozitie si mi-am zis ca nu trebuie sa o ratez. E ultima saptamana in care este deschisa, asa ca era pe ultima suta de metrii.
Am vorbit cu cine mai e prin camin, iar Morgan si Ali mi-au raspuns provocarii. In a doua zi de Craciun, urma sa mergem in Odaiba sa vizitam expozitia, iar apoi sa ne plimbam pe insula.
Odaiba este cea mai mare insula artificiala construita in Golful Tokyo. Construita in anii 1860, insula a avut ca scop, strategia militara, insa in secolul 20, din cauza dezvoltarii portuale, a ajuns o zona economica: dezvoltata pentru parcuri de distractie si mall-uri. Este singurul loc in Tokyo unde exista plaja, alaturi de Yokohama, ceea ce a dus la cresterea popularitatii.



Ca sa ajungi in Odaiba poti luat trenul, vaporul sau masina. Cea mai convenabila metoda, este trenul, cu linia speciala, Yurikamome (ce insemna pescarus negru), o linie construita in 1981, fiind prima linie 100% controlata de calculator, neexistand un mecanic care sa conduca trenul. Totodata sistemul de locomtie al trenului este special, pentru ca trenul se misca cu ajutorul unor roti de cauciuc ce se afla pe niste canale, pe patforma de beton, pe care se deplaseaza. As putea scrie un articol separat despre insula, despre, linia de tren sau despre sistemul folosit, insa cred ca e plictisitor pentru cativa din voi. Dar daca vreti informatii suplimentare, puteti citii pe Wikipedia aici, aici si aici.
Accesul pe insula se face pe Rainbow Bridge, construit intre 1987 si 1993. Podul are o lungime de 798 de metrii si o latime de 49m. Primul nivel este pentru tren, urmatorul pentru autovehicule si pietonale. Uneori, cand este senin, se poate vedea muntele Fuji de pe pod.
Am vizitat pentru inceput expozitia unde erau statuile lui: Kyle, Angelina, Brad Pit, Leonardo di Caprio,  Bruce Wiliams, Johnny Deep, lady Gaga, Michael Jakson, Beyonce, Rihanna, Audrey Hepburn, Spider Man, Beckam, Jacky Chan, o componenta a unei trupe celebre japoneze, un rockstar japonez, un celebru violonist japonez, inca un nene celebru de-al lor si Astro Boy (cel mai vechi personaj animat japonez).
Apoi ne-am plimbat pe plaja, am facut poze langa ocean, pe ponton si langa replica Statuii Libertatii si celebra cladire a televiziuni Fuji
Ne-am plimbat pe strazi si am dat de un Gundam (varianta japoneza a Transformers). Statuia e foarte celebra, atunci cand a fost montata o sumedenie de cupluri au ales sa se casatoreasca langa ea.
Apoi ne-am dus catre Dakanransha, o roata de 115 m, in care timp de 12 minute poti vedea intreaga insula. Noi am ales cabina facuta in totalitate din sticla. Peisajul a fost superb, mai ales ca deja se innoptase cand am ajuns acolo.

Infrigurati, impresionati de ceea ce am vazut, me-am intors in camin.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare