Best of proza scurta anii 2000

A inceput sesiunea si timpul de citit e un pic mai fragmentat. Nu stiu niciodata daca seara, dupa o zi de invatat am chef sa citesc ceva sau sa vad un film asa ca am ales ca in aceasta perioada sa citesc o antologie de texte scurte. E prima antologie pe care o citesc si ideea mi se pare interesanta. Eu sunt un fan al prozei scurte insa intre un volum de autor si o antologe, e o diferenta mare. In primul rand schimbi stilul, de la un auror la altul e un alt stil si o altfel de scriitura.
Antologia realizata de Marius Chivu e foarte interesanta. Am descoperit noi autori contemporani si in acelasi timp am redescoperit autori carora le citisem romanele.
Singura povestioara pe care o stiam era Dupa Gaste a lui Lucian Dan Teodorovici, poveste pe care am citit-o in Coreea, cand mi-am luat cu mine volumul Celalalte povesti de dragoste.
Mi-au placut foarte mult: O intalnire cu cititorii de Dan Coman, Niste Gandaci de Veronica D. Niculescu. Veceul de Alex Tocilescu si Lungul drum din cer acasa de Marian Truta.
Sunt foarte bucuros ca proza scrurta se publica. In liceu, dupa ce am publicat volumul meu de proza scurta fantastica, am incercat sa merg cu el la editurile mari si mi s-a spus ca nu se cauta proza scurta si ca ei nu publica asa ceva. Marius Chivu, coordonatorul acestui volum, spune ca proza scruta e in moarte clinica, ca nu se mai foloseste termenul de nuvela sau schita, ca de la Caragiale si Sadoveanu nu s-a mai publicat nimic wow, insa vad ca toate povestile publicate aici sunt culese din alte volume colective, volume publicate fie de Polirom, fie de Curtea Veche sau Humanitas, edituri de mare importanta in tara.
Poate ca romanul e un model de maturitate al scriitorului, insa proza scurta e mult mai usor de citit si un astfel de volum e mult mai antrenant.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare