Cum am petrecut Ziua Unirii

E o traditie, ca sa nu zic coincidenta sau blestem, ca in fiecare an de Ziua Unirii sa dau examen. Si in fiecare an, de cand sunt student in Iasi, nu sunt multumit de ceea ce am facut la examenul de pe 24.
Imi fusese dor de musuroiul in care se transforma facultatea intr-o zi de examene. Studentii merg grabiti inspre sali sau asteapta cuminiti pe langa usi, se aduna in grupuri mici si sosostesc impresii de la examen sau il trad de limba pe cel ce a iesit de la oral.
E o atmosfera frumoasa, ce o sa-mi lipseasca. E amuzant cand ii vezi ca se opresc din vorbit cand trece cate un profesor, si saluta policiosi. Il privesc atent cum dispare dupa un colt si incep iarasi sa sosoteasca.
Astazi e o zi friguroasa, o zi cu temperatura de -10 grade ce se simte ca -14 din cauza Crivatului ce vine pe Bahlui.
Am facut doua drumuri dus-intors scoala-camin: la examen si apoi sa rezolva cu niste acte. Dimineata imi uitasem telefonul in camera si m-am intors sa-l iau, m-am incalzit un pic si m-am intors la facultate sa vad daca mi-e gata situatia scolara. Am stat apoi o ora la rand la rectorat, sa-mi scot foaia matricola si m-am amuzat de toti ceilalti ce se mirau de cat de greu merge treaba. Eu eram calit. Adevarul e ca in doua ore de program au intrat maxim 25 de studenti. Adica eu am fost al 21-lea si cand am iesit mai erau 15 minute de program. La un numar de aproximativ 2500 de absolventi pe an, vin 100 de zile de eliberat diplome, asta inseamna 20 de saptamani, cam 5 luni de program. Apoi au fix timp sa scrie noile diplome si o iau de la capat.
Urmeaza un weekend de relaxare si apoi iarasi invatat. Sepr sa revin cat de curand cu un articol.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare