Fashion victim - Romanian winter edition (fara poze)

A venit iarna. A ventit doua luni mai tarziu, cand lumea nu se mai astepta sa vina, cand merisorii incepusera a infloreasca si cand ne obisnuisem cu temperaturi minime de 5 grade. A venit brusc cu frig, cu crivat si zapada.
Vineri seara m-a anuntat mama ca imi trimite pachet. Cred ca nu a mai facut acest gest de mult timp, de fapt dupa anul 1 de facultate nu prea mi-a mai trimis pachet prin maxi. Ori veneam eu acasa ori daca se nimerea sa vina cineva in Iasi, imi trimitea prin ei.
M-am uitat pe net sa vad cum functioneza Posta Studenteasca. E un serviciu ce iti ia pachetul de la la usa si ti-l aduce la usa. De Bacau se ocupa vinerea, cu luarea pachetelor intre 4 si 5. Era 5 fara un sfert si abia se ocupa de gatit. Ma cam enervasem. Asta insemna ca trebuia sa ma duc pana la Gara sa iau pachetul...
Sambata dimineata m-am uitat la vreme si am vazut ca erau -11 grade, insa Crivatul facea sa se simta -19, era mai frig ca vineri, cand inghetasem pana la scoala si inapoi. Cei de la Maxi au zis ca ajung in Iasi intre 12:30 si 1, pentru ca drumul e inzapezit. Asta insemna sa stau acolo si sa astept in frig. M-am imbracat cu multe straturi de haine, manusi, caciula, tot ce trebuia si am iesit in statie sa astept tramvaiul. In cele 15 minute de asteptare picioarele au inceput sa-mi inghete, cu toate ca aveam ghete imblanite si soseste flausate in picioare. Am inceput sa ma uit la cei din jurul meu si sa aii analizez cum sunt imbracati.
In goana dupa a fi fashion, tinerii  nu mai stiu sa se imbrace corespunator vremii. Toate brandurile ce sunt la moda si sunt accesibile tinerilor, nu au haine de iarna groase, pentru ca in tarile de unde vin, nu exista ierni ca la noi. Am vazut fete in paltoane de iarna, cu cizme cu toc, ce incercau sa nu cada in cap, cand traversau strada plina de zapada si polei. Am vazut baieti cu geci de piele si fulare supradimensionale, cu spatele aproape gol si tenisi in picioare, ce inghetau de frig si se plangeau la telefon ca inghiata de frig asteptand tramvaiul.
Oamenii mai in varsta, cei ce nu tin cont de moda, se imbraca mai gros: femeile poarta haine de blana iar barbatii cojoace groase de blana de lana.
Ajungem sa fim sclavii modei, fara sa ne gandim la sanatatea noastra. Cum sa stai cu tenisi de panza in picioare cand afara sunt -11 grade, chiar nu te gandesti ca iti pot degera picioarele? Si cum sa porti o geaca subire de piele, geaca pe care o porti de toamana pana primavara, geaca ce se face tare si rece ca tabla la frig. Chiar nu exista niciun brand care sa gandeasca haine pentru iernile grele din Europa de Est, sau de ce nu intra pe piata brandurile din Europa de Nord,  ca si aia au iarna. Sau si mai bine, chiar nu are niciun roman talaentat o idee de lant de magazine cu haine moderne de iarna? Nu trebuie sa fie neaparat pufoaice sau cojoace ca pe vremuri, se pot gasii solutii si pentru iernile noastre, nu?
Pe curand...

Comentarii

Postări populare