Cum sa spui NU...

Acum o saptamana vorbeam la telefon cu Evil si ma plangeam ca m-am legat la cap fara sa ma doara. "De fiecare data cand cineva ma roaga ceva nu pot sa spun nu, si acum imi pare rau" ii spuneam eu atunci.
Jumatate de ora mai tarziu ne vedeam la cafea si cu zambetul mare cat o zi de vara imi indindeau cadoul de ziu mea. Dupa cum arata prin ambalaj era o carte, dar oare ce?
Asa am ajuns sa citesc prima motivationala din viata mea, Cum sa spui NU acasa, la serviciu, prietenilor, in viata de zi cu zi.
Carti de prisologie practica am mai citit prin liceu, atunci m-am indragostit de psihologie si visam ca in paralel cu constructiile sa fac si psihologia. Dar lucul asta nu s-a mai intamplat.
Mi-a placut lectura, a fost ca un curs practic. Sau cel putin asa imi imaginez eu cursurile la o facultate de psihologie. Cartea e structurata pe 11 capitole, in doua parti: Cum sa intelegi si Cum sa pui in practica. Fiecare capitol vine cu exeple practice, cu povesti in care protagonistul nu poate sa spuna nu. Fie ca e vorba de un prieten ce cere ceva cu imprumut si stii ca nu are grija de lucrurile tale, fie ca e vorba de o ruda ce iti cere bani si stii ca nu o sa-i mai primesti sau de frizeul nou ce iti spune ca ai nevoie de o alta tunsoare, dupa aceea ti se explica unde gresim si ce ar trebui sa facem.
Exista mai multe tipuri de NU si fiecare NU difera de celalalt. Ar fi bine sa invatam sa spunem nu cand trebuie, fara sa ne fie frica de reactiile celor din jur. Eu o sa incerc.
Pe curand...

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare