De la Globuri la Oscar

Am vazut de curand Globurile de aur si am ras copios de/cu Tina si Amy si din discursul lor de deschidere am ramas cu cateva filme in minte, filme pe care mi le-am notat pe Sticky notes-urile de pe desktop si cu care am decis sa fac tranzitia de la presesiune la sesiune.

American Husltle a castigat Globul de Aur pentru cel mai bun film, cea mai buna actrita in rol principal si cea mai buna actrita in rol secundar, toate la categoria comedie sau muzical si este niominalizat pentru Cel mai bun film la oscaruri.
Asa cum s-a intamplat si anul trecut cu Silver Linings Playbook, acum nu inteleg nominalizarea si Globul pentru cel mai bun film. Nu mi se pare asa un film bun, insa mi-a placut foarte mult cum au jucat femeile din film, ce au si primit Globuri pentru prestatia lor. E un film in care toate personajele par murdare, cu frizuri ciudate ca la sfarsitul anilor '70. Mi-a placut mult povestea filmului si ideea de comedie politista, insa nu il consider un film atat de bun, incat sa fie premiat pe la toate festivalurile.




Blue Jasmine e cel mai recent film al lui Woody Allen, acest Sergiu Nicolaescu de peste Ocean. Woody Allen e unul si orice film facut de el trebuie vazut. Sa fiu sincer, in ultimii doi ani m-a dezamagit cu To Rome with Love si Midnight in Paris insa anul asta am fost impresionat de intoarcerea sa. Cate Blanchett face un rol de exceptie, rol pentru care a fost rasplatita cu un Glob si nominalizata la Oscar, iar sora sa din film, Sally Hawkins a fost nominalizata de presa straina de la Hollywood dar si de Academia Americana de film.
E o drama despre o femeie bogata ce ajunge sa piarda tot si este nevoita sa o ia de la capat, mutandu-se cu sora sa vitrega, o femeie sarca, pe care nu o ajutase niciodata cat fusese bogata. E o poveste ce poate fi gasita peste tot, in anii astia de criza.



The Wolf Of Wall Street e filmul ce poate ii aduce un Oscar lui Leonardo di Caprio. Leo are 9 nominalizari la Globuri si 2 premii, unul dintre ele pentru filmul de fata, si 5 nominalizari la Oscar. Sper, ca asta de anul asta sa-i aduca si premiul pentru ca omul asta joaca din ce in ce mai bine si orice film in care apare e bun. Mai adaugam ca e un film regizat de Martin Scorsese, si avem reteta perfecta.
Trei ore de injuraturi, sex si bani murdari e prea mult pentru mine. As fi iubit filmul asta daca ar fi avut doua ore, insa a fost prea lung. Dupa doua ore l-am oprit, m-am uitat la un episod din Parks and Recreation, am mancat, am citit un capitol din suportul de curs si apoi am continuat cu filmul.
E un film misto despre bani facuti usor, despre bursa si vicii. E un film in care di Caprio face un rol de exceptie si in care am putut sa-l revad pe Jean Dujardin. Dupa ce a castigat Oscarul in 2011, francezul n-a primit niciun rol din cauza barierei de limba, insa intr-un film cu bani murdari, ascunsi in conturi din Elvetia, si-a gasit rolul.


Gravity sau filmul prin care Clooney arata ca ar pleca in cosmos numai sa nu stea cu o femeie de varsta lui (Tina & Amy).
Filmul a fost nominalizat la patru Globuri de aur: Cel mai bun film,  Cea mai buna actrita in rol secundar pentru drama, Cea mai buna regie si Cea mai buna muzica originala. A castigat regia.
In acelasi timp pelicula este nominalizata la 11 Oscaruri: Cel mai bun film, Cea mai buna actrita in rol principal, Cinematografie, Regie, Editare, Muzica, Productie de design, Efecte Speciale, efecte e sunet si editare sunet.
Pe langa toate astea, poate cel mai important pentru mine, e cu Sandra Bullock. Si nu pentru ca imi place mie foarte mult de ea, ci pentru ca in sec XXI, actoria inseamna si sa joci inconjurata de o panza verde si sa iti imaginezi un intreg decor, eu spun ca Sandra Bullock ar merita Oscarul.
Filmul imi aminteste de 127 hours, pentru ca este un film static dar plin de actiune.



12 Years a Slave e filmul pe care l-am asteptam intr-o varianta mai de calitate, de mult timp.
Sincer, cand au auzit povestea filmului am spus ca o sa castige Oscarul pentru tema. Orice film in care se vorbeste despre lucrurile ingrozitoare pe care le-au facut americanii negrilor, e un bilet castigator. Insa filmul e chiar forate bun si emotionant.
Imi place mult noua echipa de Oscar de la Hollywood,  actorii din noua generatie sunt foarte buni si in acelasi timp bserv cum actorii ce acum 10-15 ani erau in trand, incep sa isi gaseasca roluri noi, secundare dar foarte bune.
E un film ce trebuie vazut!


Pe curand...

Comentarii

Postări populare