Cu puţin timp înaintea coborîrii extratereştrilor printre noi

2006 a fost cam ultimul an in care am citit mult. Apoi am descoperit viata de facultate si am lasat cititul pe noptile cu mataroane de seriale, iesiri in club sau plimbari nocturne prin oras.
E posibil ca atunci sa fi vazut cartea asta prin librarie. Imi amintesc parca, intr-un colt, in Carturestiul din Iulius (ce la vremea aceea se afla la parter, undeva pe unde acum e  Bam boo), pe langa Raiul Gainilor, se afla si cartea asta. Insa nu m-a atras titlul iar acum ,daca nu l-as fi descoperit pe LDT prin Matei Brunul, nu as fi citit cartea asta niciodata.
Mi-a fost frica sa o citesc. E romanul de debut al scriitorului contemporan ce-mi place cel mai mult la momentul de fata. Imi era teama ca o sa mi se para slabut, si din pacate asa s-a inamplat.
Romanul de debut al lui Lucian Dan Teodorovici se vrea un pamflet la literatura contemporana si prezinta o poveste hilara a tinerilor ce isi creaza o prorprie filosofie a suferintei.
Mi-a placut pentru ca, dincolo de exagerari, am regasit printre personaje, persoane pe care le-am cunoscut si eu candva. Tot prin 2006, cunoscusem o tipa, exact ca hipioata protagonistului. Locuia undeva prin centrul vechi al Iasiului, la demisolul unui bloc de caramida si imi spunea, in noptile petrecute impreuna, ca e in cautrea sinuciderii perfecte. Ea vedea sinuciderea ei o eliberare din tristetea cronica ce pusese stapapanire peste ea, iar modul in care urma s-o faca, urma sa fie opera de arta.
Si amintirile din copilarie ale protagonistului mi-au amintit de niste amintiri din copilaria mea, iar modul familiar in care scrie LDT m-a facut sa nu prea las cartea din mana, cu toate ca zilele astea am avut de terminat un proiect.
Domnule Teodorovici, nu toate ca nu e cartea mea preferata (ramane Circul nostru va prezinta), cu ea o sa vin la acea bere, pentru a-mi lasa pe ea un autograf.
Pe curand...

Comentarii

  1. Buna Horea! Imi cer scuze ca postez off-topic, insa as avea nevoie de un sfat si mi-am permis sa te deranjez cu o intrebare. Vreau sa-mi cumpar bilete de avion in aprilie sa merg in Japonia, insa in perioada in care mi-am facut rezervare la hotel (5-14.04) sunt mai scumpe decat in perioada 9-18.04 cand as putea modifica rezervarea. Intrebarea mea este: pentru ce perioada sa-mi cumpar biletele? Sunt tentata sa aleg varianta mai ieftina, evident, insa mi-e teama ca nu o sa mai prind nici un cires inflorit in Tokyo si Kyoto... Pe de alta parte, presupun ca pot foarte bine sa pierd ciresii infloriti si in prima varianta, nu? Sunt tare confuza si mi-ar fi de mare ajutor parerea ta. Multumesc mult de tot!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ciresii stau infloriti cam doua saptamani si nu stiu inca daca s-a anuntat cand infloresc. Agentia de meteorologie japoneza nu a anuntat inca pentru ca e prea devrreme. Pe de alta parte, in Tokyo infloresc mai repede decat la Kyoto iar diferenta de timp intre cele doua perioade e de o saptamana, deci daca ar fi sa fie atunci infloriti, tot ii prindeti in unul din orase

      Ștergere
    2. Sorana, s-a afisat perioada in care infloresc ciresii.in jur de 25 martie la Tokyo si 30 martie la Kyoto. Stau infloriti doua saptamani: http://n-kishou.com/corp/news/news140108.html

      Ștergere
  2. Am inteles, multumesc mult pentru ajutor! O zi excelenta iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si ca sa te sacai tot mai mult, mai am o intrebare, insa promit sa fie ultima! Cand intri in Japonia iti fac poza si iti iau amprentele, pe langa formularul pe care il ai de completat si acel mini-interviu cu scopul si durata vizitei? Asa am auzit ca procedeaza si mi se pare tare ciudat...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poza si amprente se iau peste tot in lume. Sa se vadă caca coincid cu alea de pe pasaport. De aia are pasaportul chip. Si in România cand te intorci, iti face poza si iti ia amprentele. Atenție mare la formular: trebuie scris acolo unde stai si un număr de contact de la hotel. Sa aveți toate datele astea la îndemâna.

      Ștergere
    2. OK, sa zicem ca ampentele vor sa vada daca ar coincide, dar poza nu vad ca sunt eu, la ce le trebuie si lor una? Am mai calatorit in afara tarii (ce-i drept ultima data acum 4 ani) si nu mi-au luat amprentele, nici nu mi-au facut vreo poza, dar asta e mai putin relevant, important e ca in Japonia daca merg va trebui sa ma conformez... Multumesc mult inca o data si ma bucur ca nu ai invatat cum sa spui NU inca!

      Ștergere
    3. Pai asta e regula de cand s-au băgat Pașapoartele biometrice. O sa vezi ca o sa-ti faca poza si in România. Mie mi-au facut si la Moscova si la Seoul.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare